1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. av !

av !

fåret

fåret

2 indlæg
  • Skrevet
Du skal logge på for at kunne følge dette Snoskekoldskaal Av mine hofter af Snoskekoldskaal, 15 minutter siden i Liv & sjæl Snoskekoldskaal Grøn debattør Snoskekoldskaal Bruger 0 1 indlæg Anmeld Skrevet 15 minutter siden Hejsa Jeg lider af Cerebral Parese af ataktisk type, som jeg formoder er en fødselskade . Dette kan jeg ikke sige med 100% da jeg er adopteret. Nuvel, på det mentale plan har jeg accepteret mit handicap. Hidtil har det som sådan ikke generet mig, jeg får hjælp til madlavning og nogle gange spisning, så det er fint nok :) men for 10 dage siden fik jeg voldsomme smerter i venstre hofte.. jeg har haft denne type smerter før, men nu har de bare varet længere tid. Jeg tror det skyldes mit handicap, at jeg slider mine led mere end andre og måske også går temmelilg skævt. Smerterne har forhidret mig i at være fysisk aktiv i denne uge, hvilket har påvirket humør og energi. Onsdag var jeg ved fysioterapeut, hun gav mig nogle øvelser og mumlede noget om en hofteopration hvis alt andey fejlede. Hmm.. i går surfer jeg på spastikerforeningens hjemmeside og ser så en piece. I denne piece står der, at mange har kroniske smerter og ender i kørestol. Så nu er jeg lidt i tvivl om jeg skal være bange for at ende i kørestol. Det har jeg nemlig ikk lyst til. Der stod at fysisk aktivitet kan forbygge smerter og skader, men.. hvordan er jeg fysisk aktiv når hofterne gør så pokkers ondt ?? I bund og grund er jeg bare bange for, at de smerter jeg har fået er kommet for at blive.. Og nåja, så er jeg også træt af at jeg skal fortælle folk, at jeg har smerter og ikke kan det samme som før. Det er da træls for dem at høre mit brok :/(
Naika

Naika

192 indlæg
  • Skrevet
Tænker svømning må være den bedste løsning for dig det skåner nemlig ledene:-) http://vorespuls.dk/artikel/svomning-godt-led har du tjkket om din kommune har tilbud med noget svømmehold du kan starte på?