1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Droppe ud af gym?

Droppe ud af gym?

Sarahf

Sarahf

1 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Jeg er 17 år gammel og går på 1. HF og har taget en 10. før det. Jeg sidder fast. Føler mig måske ikke helt klar til gym og føler ej heller at jeg kan følge med. Jeg har høj fraværsprocent, og jeg har svigtet mine venner fordi jeg har nogle dage hvor jeg ‘bare ikke lige magter’. Det hele blev værre da jeg ikke dukkede op til en fremlæggelse vi havde, og føler de har skubbet mig lidt væk derefter. Jeg har betalt for studietur som vi skulle på idag, og jeg dukkede ikke op, havde så meget angst at jeg tilbragte en nat med hovedet i toilettet og jeg troede jeg var syg, så derfor kom jeg ikke og jeg fortryder det allerede - det var faktisk min drømmerejse vi skulle på og jeg er så ked af det, og nu har jeg svigtet mine venner endnu en gang. Jeg er sikker på at de tænker jeg ikke er til at stole på længere... og udover det føler jeg ikke at jeg kan være ærlig overfor nogen længere, har fuldstændig mistet mig selv. Når jeg kommer i skole igen er jeg sikker på jeg ingen venner har tilbage og jeg er så lost. Jeg har overvejet at droppe ud og få en ny start til sommer, så jeg kan finde mig selv og komme ud at arbejde lidt. Det føles som om jeg har brug for en ny start, men jeg føler mig som en taber hvis jeg dropper ud, og tanken om at jeg bliver student et år efter alle de andre der er min årgang er virkelig mærkelig for mig. Jeg synes bare at jeg har mistet mit ‘gode jeg’ helt, jeg kan ikke engang være ærlig længere. Burde jeg droppe ud og starte på ny? Undskylder for min sikkert dårlige formulering.
debattøsen

debattøsen

4 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Hej. Altså, jeg har selv været i en lignende situation. Har droppet ud 2 gange af STX, er 19 nu og skal igang med HF til sommer. Jeg skammede mig meget i starten, også fordi jeg havde en slem angstlidelse som påvirkede mig meget både i skolen og socialt. Jeg ville anbefale at droppe ud, trække vejret, tage den med ro fremfor at skulle have det så dårligt over at føle dig bagud, evt. tage et år på en produktionsskole (der findes nogle som er fantastiske! Den jeg gik på føltes som et efterskoleår, og det hjalp mig ufatteligt meget psykisk) Mærk efter hvad der ville føltes godt Hvordan ville du have det med at fortsætte? Stoppe? Hvad er fordelene og ulemperne? Stil dig selv nogle spørgsmål omkring det hele, evt snak med en ven der er villig til at være nogenlunde objektiv omkring det :)) Jeg anbefaler uddropning fordi det hjalp mig en del, nu ved jeg jo ikke 100% hvordan du ville have det med det. Men hvis det primært er frygten for ligne en "taber", så tænker jeg du burde skubbe den tanke væk fordi; hvem skulle synes du er enfrisk taber for at gøre hvad der er bedst for dig selv? Og hvis nogen synes det, så er de da ikke gode at omgive sig med hvis de ville dømme dig for noget så fjollet. Alle har deres egen vej, det okay hvis den er lidt mere snørklet end alle dem som skynder sig igennem det hele. Hellere tage den med ro og nyde det Håber det hjælper, fik ik lige læst hvad jeg har skrevet igenndm :b