1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Har jeg mistet min veninde?

Har jeg mistet min veninde?

NicoRos

NicoRos

1 indlæg
  • Skrevet
I løbet af de seneste 2 år har jeg fået en rigtig god studieveninde(vi kunne kalde hende Sofie). Sofie har i al den tid, jeg har kendt hende, haft en kæreste. Jeg har altid respekteret deres forhold og jeg har aldrig set Sofie som andet og mere end min gode ven. Sofie og jeg har i de seneste 1,5 år skrevet sammen næsten hver eneste dag og vi ser via studiet hinanden ca. 3-4 gange om ugen. Vi har også med jævne mellemrum set hinanden privat til en kop kaffe eller en frokost. Jeg er rigtig glad for mit venskab med Sofie. Vi har vores egen interne humor og vi kan tale i flere timer uden at ænse tiden. Jeg er generelt typen, der siger, hvad jeg mener og jeg kan sagtens finde på at give mine veninder et kompliment, hvis de f.eks. har noget flot tøj på eller lignende. Dette har jeg også altid gjort ved Sofie og det har aldrig givet anledning til problemer, tværtimod er hun altid blevet utroligt glad for komplimenterne. For godt 1 måneder siden kunne jeg mærke, at Sofie begyndte at trække sig fra vores venskab både når vi så hinanden på studiet og når vi skrev sammen. I sidste uge sagde Sofie så direkte til mig, at hun ikke synes, at vi skulle være venner mere. Sofie begrundede det med, at hun havde en generel regel om ikke at se drengevenner privat, fordi hun havde en kæreste. Derudover synes Sofie det var upassende, at jeg gav hende komplimenter, når hun havde en kæreste. Som nævnt har vi igennem nu 1,5 år set hinanden med jævne mellemrum og jeg har i hele denne tid givet Sofie komplimenter fra tid til anden, så jeg forstår ikke hvor den "generelle regel" og den pludselige indvending mod komplimenterne kommer fra. Kan jeg på nogen måde få min veninde tilbage igen eller må jeg se i øjnene, at venskabet er slut?
anothergirl

anothergirl

775 indlæg
  • Skrevet
Hej, Det er en virkelig træls situation. Umiddelbart tænker jeg, at det MÅSKE er kæresten, der har været inde over? At han måske ikke synes at det er ok at hun ser dig? Han kan selvfølgelig ikke bestemme, hvem hun skal se og ikke skal se, men det har han måske alligevel gjort her. Jeg synes at du skal prøve at hive fat i din veninde og spørge ind til denne nye pludselige "regel"? Nu gætter jeg bare, men det kunne være, at kæresten ikke er tryg ved, at hun ser dig. Derfor kunne det være en god idé at møde ham, måske invitere ham med til en af jeres frokoster, så han kan se, at du ikke er farlig!