1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Hvad tænker i?

Hvad tænker i?

auch02

auch02

45 indlæg
  • Skrevet
Kære piger, Jeg har et lidt diffus problem jeg gerne vil høre jeres mening om – for jeg har i virkeligheden lidt svært ved selv helt at sætte en finger på mine følelser. Jeg føler mig bare rigtig tynget. Jeg føler at jeg bruger al min energi på folk omkring mig og deres problemer. Mine veninder, som livet aldrig er retfærdig overfor. Min kæreste har også været rigtig negativ på det sidste. Et eksempel - Han kan hidse sig totalt op over at de ikke har rejer i et supermarked, hvor vi derefter skal suse rundt i fem forskellige supermarkeder for at finde dem på en normal tirsdag aften. Når vi kommer hjem har han så mistet appetitten, og vil først spise en time senere… så bliver kl. 22. Det dræner mig for energi, og jeg kan mærke jeg bliver helt nervøs og ked af det. Jeg er hele tiden på tå spidserne for at sikre den gode stemning. Ofte når han kommer hjem er han i dårligt humør, fordi han er utilfreds med sit job. Hvis det ikke er arbejdet, så er det vejret. Hvis det ikke er vejret, så er han syg. Det er ikke fordi jeg ikke elsker ham, for det gør jeg virkelig. Men jeg kan ikke holde til konstant at være obs på hans humør. Jeg kan mærke at jeg føler at det er min skyld at han er så utilfreds hele tiden – for det er jo mig han ser mest. Jeg føler mig ikke elsket og jeg føler ikke at der er plads til de ting der betyder noget for mig – eller de ting jeg går rundt med. Jeg kan ikke holde ud at se ham sådan, og jeg kan ikke holde ud at jeg hele tiden skal være positiv og overskudsagtig for at han ikke får det værre. Jeg har ikke rigtig lyst til at konfrontere ham med det, for han kan jo heller ikke gøre for, at han har det dårligt, hvis han reelt er stresset. Hvad tænker i? Jeg føler aller mest at jeg drukner i alle andres behov end mine egne.
auch02

auch02

45 indlæg
  • Skrevet
Jeg kan heller ikke finde ud af om jeg er for fej. Jeg er jo også personen der er tættest på ham, og det er jo også derfor jeg får alt hans baggage!
  • Skrevet
Hej auch02. Sikke dog en hverdag at skulle gennemgå. Jeg kan relatere utroligt meget til den person du er, for jeg selv er også altid ops. på enten at skabe eller opretholde en god stemning i hverdagen. Jeg er ofte også den person, som alle venner/veninder går til med deres problemer, der jo som oftest ikke er særlig positive. Dog synes jeg, at det ville være et tab for verdenen, hvis en så positiv person, som du ser dig selv som, skal tynges helt ud af en sådan personlig egenskab. Der mangler sådanne personer, hvilket betyder, at der ikke er råd til tab på den konto! :-) Mht. til din kæreste, så kunne det godt lyde på dig, som noget min kæreste gennemgik på et tidspunkt. Han havde det svært med det hele og ville egentlig helst bare ligge i sengen, så han ikke skulle gennemgå en så, og jeg citerer "belortet dag". Jeg lyttede til hans problemer og vi satte os sammen ned og startede på en lang liste med ting, som han var utilfreds med. Ved siden af opstillede vi så en søjle med ting, der ville kunne få ham på bedre tanker. Det var ting, som et nyt job og derudover også et kæledyr, som kunne muntre ham op, når han kom hjem - Lille Anton (Boston Terrier) er en rigtig glædesspreder i hjemmet. Det kunne være, at dette også ville virke for jer. Et forsøg må det i hvert fald være værd, da jeg, som tidligere skrevet, ikke synes at verden har et så stort overskud af positive karakterer, som du, jeg og lille Anton :-) Jeg håber, at alt løser sig for jer og det bliver en dans på roser for dig og din kæreste! Jeg hepper på jer!
Hello-Mr.

Hello-Mr.

104 indlæg
  • Skrevet
Tænker at ting som stress og måske udbrændthed er noget der skal overvejes. er det længere varnede så måske depressiv.