1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Min kæreste flytter ind - hvor meget skal han b...

Min kæreste flytter ind - hvor meget skal han betale?

TheFashionista

TheFashionista

267 indlæg
  • Skrevet
Min kæreste er flyttet ind i min andelslejlighed. Den månedlige husleje er på 1900 kr og jeg betaler 5000 af på mit lån til banken pr måned. Vi har kort snakket om, at han skal betale halvdelen af alle udgifter som fx tv pakke, vand, varme osv.. Jeg tænkte selv til at starte med at han skal betale 950 kr - altså halvdelen af den månedlige ydelse, da han jo ikke skal betale af på min gæld, da jeg jo ejer lejligheden. Men så siger mine forældre at man jo ikke kan bo nogle steder for 950 kr samt halvdelen af de faste udgifter og det har de vel på en måde ret i? De synes ikke at det er for meget hvis skal skal betale 2000-3000 kr til mig pr måned. Jeg bliver derfor nu lidt i tvivl.. hvad synes I og hvad har I selv af løsninger?
Kaskade

Kaskade

36 indlæg
  • Skrevet
Det skal dine forældre da ikke blande sig i? Selvfølgelig skal I betale lige meget :)
gitte345

gitte345

473 indlæg
  • Skrevet
Jeg ville også føle, at han nassede lidt, hvis han skulle betale så lidt. Jeg synes, han skal betale mere end halvdelen end den månedlige husleje men mindre end dig for dit lån selvfølgelig. Jeg vil også sige 2-3000 kr.
Bentsen94

Bentsen94

16 indlæg
  • Skrevet
Jeg tænker også det er fair med halvdelen af huslejen + halvdelen af de faste udgifter til tv osv. Derudover kunne han og du betale den halvdel af huslejen i hver især spare ind på en fælles opsparingskonto, således i har til sjov og ballade. Han kommer så til at betale en "hel" husleje + til de faste udgifter og du fortsætter med at betale hvad du plejer - og får en lille opsparing. Men hvad har han ellers selv sagt?
TheFashionista

TheFashionista

267 indlæg
  • Skrevet
Jamen han har ikke sagt noget og han har faktisk boet der næsten halvanden måned uden at betale noget, så jeg tænker at tage den med ham i weekenden. Det mine forældre mener, er at man jo ikke kan bo nogen steder for 950 kr og så er han jo med til at slide på lejligheden osv, men det ved jeg ikke om Det er noget man skal regne med? Han har betalt 1000 kr til en ven for ellers at have en adresse der, så jeg synes næsten også at han så ihvertfald skal betale 1000 til mig også. Føler også lidt at det vil være at nasse at bo så vbilligt..
gitte345

gitte345

473 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Du har lån og dermed renter, du har vel en indboforsikring og måske andre forsikringer, der gælder lejligheden. Hvad hvis køleskabet går i stykker, hvem betaler så et nyt (det gør du nok), hvem betaler for en vvs´er hvis et rør springer på badeværelset (det gør du nok, fordi du ejer lejligheden). Der er flere udgifter ved at have en lejlighed, som han slipper for. Jeg synes, han har det lidt let. Bentsens foreslag er godt, men sørg lige for at bruge pengene så. Jeg kender et par, hvor han tog de penge med sig, da han skred.
Bentsen94

Bentsen94

16 indlæg
  • Skrevet
I forhold til faste udgifter ligger du vel også selv et beløb til siden til vedligehold, det beløb skal han selvfølgelig også betale til. Jeg kan godt se hvorfor dine forældre mener en husleje på 2-3000 er fair, men dét mere end halvdelen, er jo penge du tjener på ham, og som du kan bruge til sjov og ballade eller betale på dit lån for. Går i fra hinanden har han jo i teorien betalt for en højere gevinst til dig ved salg af andelen igen. Havde han været en fremmed du lejede et værelse ud til, så ja, så synes jeg også en højere husleje var i orden, men i er i et forhold og det gør det hele lidt mere kompliceret i forhold til pengene. Bare i kan finde en model i hver i sær er glad for og føler er fair, så er det jo godt. Synes dog det er lidt mærkeligt han ikke selv har bragt noget på banen, inden han flyttede ind?

Mest populære tråde