1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Min overbo

Min overbo

blondebaben

blondebaben

729 indlæg
  • Skrevet
Jeg har en overbo, som er meget speciel. Hele familien er generelt meget speciel. Når de ikke skændes, så det brager, så ser de meget højt fjernsyn til sent om aftenen. Det kan jeg leve med. Mit problem ligger i, at jeg forsøger at undgå dem - især konen, som jeg har haft en del konflikter med, fordi hun altid har en spydig kommentar, og jeg ved aldrig, hvad jeg skal svare, fordi jeg bliver helt paf. Det kan f.eks. være brok over, at min vaskemaskine larmer, at jeg vasker mit vasketøj forkert, eller at jeg skyller ud forkert i toilettet. Derudover har jeg haft andre problemer med hende, hun har bl.a. brokket sig over min ekskæreste og over mine roomies - TIL MIG! Og jeg er er så træt af at være hendes brokke-skraldespand. Det har stået på i flere år, og jeg har næsten vænnet mig til det, men det kan ikke være rigtigt, at jeg skal være "bange" for at gå i vaskekælderen af frygt for, at hun er der. Jeg har prøvet at tage hende med det søde og været nede med hjemmebag og snakket pænt til dem/hende. Men hun 'er' bare sådan; 98% brok. Hun spørger nærmest aldrig ind til mig, og når hun gør, virker det som om hun bebrejder mig. Det kan f.eks. være "nåh, I har nok fået slebet gulve? Det larmer jo godt nok..." Jeg havde bare brug for at komme ud med det. Jeg søger ikke rigtig råd, fordi jeg er bange for at konfrontere hende.
Smaek-kys

Smaek-kys

2073 indlæg
  • Skrevet
Kan du ikke komme med en fiks kommentar tilbage engang imellem? Når hun kommenterer på et eller andet, så kan du jo sige noget i stil med 'nå og I har måske fået nye højtalere? Jeg kunne høre at vi så den samme serie i aftes' eller 'ja og du må have fået lagt nyt stemmebånd ind efter det råberi igår hva?' Ellers kan du sige direkte til hende at du ikke gider bruge din tid på brok, og du lige skal tjekke Facebook eller noget. Jeg ved godt at du ikke bad om råd, men det er ikke fordi du ikke må sige ngoet til hende. Hun har da ingenting at sige til dig når hun selv er i en dårlig situation.. Så sig da en kæk kommentar tilbage!
blondebaben

blondebaben

729 indlæg
  • Skrevet
Tak for tip, det var alligevel et godt råd :) Jeg kommer på de der smarte kommentarer bagefter, så det er lidt ærgerligt. Jeg er ikke bleg for at komme med den slags sjove/hurtige kommentarer til andre, men hun "afvæbner" mig totalt :/ så det ender altid med at jeg enten forsøger at ignorere hende / lade som om jeg ikke hører hende (hvilket er super akavet). Hun er så vild efter at irettesætte, at hun gerne afbryder, selvom jeg snakker i telefon. Eller også står jeg tilbage helt mundlam eller bare siger "ja" "jo" "okay" "jo jo"... Det er så ubehageligt, og jeg har svært ved at abstrahere fra det, fordi hun altid er så tæt på. Hvis jeg åbner en dør eller et vindue, kan jeg høre eller se hende, for hun er tit bare hjemme. Det føles som om hun holder øje. Jeg ville ønske, at jeg bare kunne lægge det fra mig :)
anastasia96

anastasia96

57 indlæg
  • Skrevet
Hej, jeg ville også bare lige hurtigt give et lille råd til, hvis hun en dag bliver for meget, da jeg selv kender personer der er 98% brok, og når man er tranget op i en krog (f.x vaskekælderen) og man bare ikke kan tage mere af deres brok, så kig dem i øjnene så man ved at man har opmærksomheden, og så sig "Shhh" stille og roligt mens man smiler, det virker effektivt, og de ønsker ikke at snakke med en et stykke tid :)
blondebaben

blondebaben

729 indlæg
  • Skrevet
Ej hvor er det sjovt :) det vil jeg prøve - hvis jeg tør!