1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Piercing

Piercing

alien005

alien005

21 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Hej, allesammen Vidste ikke lige, hvor jeg skulle kategorisere denne tråd under, men nu har jeg bare valgt denne. Jeg har for en uge siden fået en piercing, og jeg har selv lavet den. Jeg ved godt, at det er bedst at få den lavet af professionelle... Men nu er jeg lidt bange for, at jeg har fået infektion i den ene piercing. Den anden piercing klarede det fint, men netop denne er der problemer med. 2 dage efter jeg fik lavet piercingen, satte jeg et nyt smykke i, og jeg opdagede idag at bag låsen sidder der noget guligt snavs på. Jeg er ikke rød rundt omkring piercingen, og den gør ikke SÅ ondt bortset fra lidt bagpå ved låsen. Er det mon et tegn på infektion, hvad skal jeg gøre hvis ja?
Jjmd

Jjmd

26 indlæg
  • Skrevet
Nu har jeg selv lavet et par piercinger, og det lyder som tegn på forstadiet til infektion. Nu er jeg ikke bekendt med hvor den sidder, men jeg har altid renset mine forskellige piercinger med saltvand. Kog vand til at fylde et glas og så en halv teske salt i og rør til det er opløst, lad vandet køle af og rens piercingen samt såret godt. Det tager omkring en lille uge. Du må ikke pille i den og hvis der sidder noget gult på så fjern det med en vatpind, men hvis det er gennemsigtigt så lad det være, da det sandsynligvis er sårvæske fordi såret skal hele. Hold dig fra klorhexidin, da det vil irritere selvom der er mange der synes det er mere effektivt, det er med til at holde såret "åbent"... held og lykke med det :)
alien005

alien005

21 indlæg
Endelig én der slog på tråden, tusind tak for svaret, det vil jeg gøre!

Seneste tråde