1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Sabbat-år

Sabbat-år

iBirk

iBirk

28 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Hej piger jeg bliver student til sommer, og vil gerne ud at rejse inden jeg starter på noget videregåemde..
Nogle forslag til hvor jeg kan tage hen, hvad jeg kan lave? Enten egne erfaringer eller noget i har hørt om fra andre
Det gør ikke noget at jeg er væk hjemmefra i længere tid, da jeg ikke har videre travlt med at komme i gang med at studere.
Håber i kan hjælpe mig

ljubav

ljubav

113 indlæg
  • Skrevet

Tag da jorden rundt - det er dyrt, men du kan tage noget arbejde ind i mellem, men vær opmærksom på arbejdsvisum etc... Men jeg har selv været i Thailand, hvor jeg var i Bangkok nogle dage, rejste rundt med tog og busser, for så ser man mere end blot turiststederne. Tog videre til Australien, hvor jeg tog på surf-camp - mega fedt Smuttede videre til New Zealand, hvor vi lejede en bil og kørte landet tyndt - både til turiststeder og små lokale egne. Tog til sidst til Hong Kong halvanden uge - det var dyrt, men mega fedt

Har også været i USA to gange, det skal man også bare se Men ellers bare rejs rundt i Europa - der er også rigtig meget at se, som er flot og helt nyt - men HUSK at du skal tage ud i lokalområdet for at se "den rigtige side af landet/nationen"

Du er velkommen til at skrive privat besked, hvis du vil vide mere

Og et sidst råd, LAD VÆRE AT REJSE MED KILROY

At-smile

At-smile

222 indlæg
  • Skrevet

NadiaNielsen, hvorfor skriver du til sidst, at hun ikke skal rejse med Kilroy?
Jeg selv har brugt det sidste halve år i Australien på henholdsvis at rejse og arbejde, og også surf-camp samt meget andet! Australien er et helt fantastisk og meget specielt land samt folkefærd! Det er virkeligt værd at opleve. Om en uge går min rejse videre til New Zealand og derefter USA, som jeg tror, håber og har hørt er mindst lige så fantastisk! Kan sige Australien er et super godt land at "work and travel" i - Australierne er virkeligt søde, åbne og gæstfri, så det kan klart anbefales! Du kan gøre det med Alott, som er gode til at arrangere alting for dig, når du rejser selv for første gang, men har du mod på det kan du SAGTENS gøre det selv og for guds skyld ikke meld dig til deres tillægsprogrammer, find dem på nettet i stedet - du sparer så mange penge! Jeg vidste ikke bedre og meldte mig til deres forskellige ting, som kostede MEGET mere end hvis jeg selv havde sørget for det.

ljubav

ljubav

113 indlæg
  • Skrevet

At-smile: Man skal ikke vælge Kilroy, da de:
1) skal have mange penge for en service de ikke giver
2) de er SLET ikke hjælpsomme, når man så får problemer - som de ganske vist har lavet
3) de siger man skal købe en masse ting, som så viser sig ikke at virker

Ekspempler fra min tur:
1)
De bestilte vores flybilletter til og fra Thailand: visum i Thailand gælder kun 30 dage, men vi skulle være i landet 33 dage, dvs. vi fik en bøde da vi kom til lufthavnen og skulle ud af landet, som skulle betales med det samme - dette ville de ikke tage ansvar for! Vi burde måske have tjekket, men når et firma bestiller billetter, skal de have styr på det...

2)
De sendte aldrig vores flybilletter fra Australien til New Zealand, hvilket resulterede i, at vi fløj til australien, men faktisk ikke kunne komme ind i landet, da man skal have billetter til ud af landet Jeg fik dem så fortalt om grunden til det og at vi skulle hente vores billetter indenfor nogle dage, og vi fik lov at komme ind i landet.
Da vi så skulle hente billetterne, fandtes stedet vi skulle hente dem ikke Vi måtte så ringe til forskellige mennesker indtil vi fandt stedet...

3) vi havde nogle buspas i Australien, min fr Sydney til Melbourne, min venindes fra Melbourne til Auckland - vi skulle rejse sammen, stort problem. Dem fik vi refunderet 40 % af dernede ...

4)
Vi skulle på Surf-camp, de havde oplyst dato og hentested. Da vi kom til Australien, får vi en mail 3 dage før vi skulle afsted, hvor vi var blevet af - tidspunktet vi havde fået oplyst var forkert og vi skulle have rejst 3 dage før angivet dato. Heldigvis var surf-firmaet søde og vi kom med på næste tur, dette resulterede dog i, at vi var fanget i Sydney i 3 dage mere end planlagt samt at busbilletterne så slettede ikke passede med datoer, derfor refunderet.

5)
Vi lejede bil i NZ, Kilroy angav forkert firma - dette udlejningsfirma fandtes ikke i NZ, men kun i Australien, men vi fandt det dog efter 1½ dag i NZ, penge for billeje vi aldrig har fået refunderet.

6)
Vi fik uddelt sådan nogle Arriva kort som skulle give rapport i landene vi besøgte - dem fik vi først i Australien sammen med flybilletterne og de virkede ikke nogen steder fik vi bekræftet, af både dem vi spurgte SAMT andre som havde fået kortene hjemmefra

7)
Når vi ringede/skrev hjem til Kilroy var de MEGET lidt hjælpsomme og frasagde sig alt ansvar !!!!

8)
Jeg har efterfølgende kontaktet dem af hensyn til erstatning samt penge refunderet for bøde i Thailand, som vi var lovet at få når vi kom hjem, hvor de igen har sagt at vi selv havde lavet alle de fejl, selvom papirerne siger modsat ..

Andre jeg har snakket med, både dem som har fået hjælp i Aarhus, Aalborg og KBH har stået med mange af de samme problematikker og jeg vil derfor gerne, at INGEN andre skal stå i lort til halsen på deres tur rundt i verden, som jo gerne skal være en fantastisk og fuld af glade minder-tur

Der kom lige en del frustrationer ud - tak At-Smile Havde jeg vist brug for

Anonymous

Anonymous

148447 indlæg
  • Skrevet

Jeg var i Australien med en organisation som hedder IAEA. Jeg var rigtig glad for det. Jeg boede 5 måneder hos en rigtig sød familie, hjalp til på deres farm og hjalp med at passe børnene. I weekenderne mødtes jeg så med alle de andre unge som var rejst med samme organisation. Jeg var super glad for det, og den sidste måned rejste jeg så rundt i hele Australien, og bare holdt ferie. Det gode ved programmet er at man virkelig kommer tæt på kulturen, fordi man bor hos en familie, derudover får man praktikløn, så man ikke skal sparer så mange penge op.

Håber du får et rigtig dejligt sabbatår

iBirk

iBirk

28 indlæg
  • Skrevet

Tak for nogle gode svar! Har været i australien to gange, men er slet ikke færdig med landet endnu så vil helt sikkert lige kigge nærmere på de programmer osv. i har nævnt
Da jeg rejser alene bliver det nok ikke til nogen jordomrejse desværre

Nunchuck-

Nunchuck-

5930 indlæg
  • Skrevet

Afrika! Jeg skal selv afsted som volontør.

At-smile

At-smile

222 indlæg
  • Skrevet

NadiaNielsen sagde:

2) de er SLET ikke hjælpsomme, når man så får problemer - som de ganske vist har lavet

Ekspempler fra min tur:
1)
De bestilte vores flybilletter til og fra Thailand: visum i Thailand gælder kun 30 dage, men vi skulle være i landet 33 dage, dvs. vi fik en bøde da vi kom til lufthavnen og skulle ud af landet, som skulle betales med det samme - dette ville de ikke tage ansvar for! Vi burde måske have tjekket, men når et firma bestiller billetter, skal de have styr på det...

2)
De sendte aldrig vores flybilletter fra Australien til New Zealand, hvilket resulterede i, at vi fløj til australien, men faktisk ikke kunne komme ind i landet, da man skal have billetter til ud af landet Jeg fik dem så fortalt om grunden til det og at vi skulle hente vores billetter indenfor nogle dage, og vi fik lov at komme ind i landet.
Da vi så skulle hente billetterne, fandtes stedet vi skulle hente dem ikke Vi måtte så ringe til forskellige mennesker indtil vi fandt stedet...

3) vi havde nogle buspas i Australien, min fr Sydney til Melbourne, min venindes fra Melbourne til Auckland - vi skulle rejse sammen, stort problem. Dem fik vi refunderet 40 % af dernede ...

4)
Vi skulle på Surf-camp, de havde oplyst dato og hentested. Da vi kom til Australien, får vi en mail 3 dage før vi skulle afsted, hvor vi var blevet af - tidspunktet vi havde fået oplyst var forkert og vi skulle have rejst 3 dage før angivet dato. Heldigvis var surf-firmaet søde og vi kom med på næste tur, dette resulterede dog i, at vi var fanget i Sydney i 3 dage mere end planlagt samt at busbilletterne så slettede ikke passede med datoer, derfor refunderet.

5)
Vi lejede bil i NZ, Kilroy angav forkert firma - dette udlejningsfirma fandtes ikke i NZ, men kun i Australien, men vi fandt det dog efter 1½ dag i NZ, penge for billeje vi aldrig har fået refunderet.

6)
Vi fik uddelt sådan nogle Arriva kort som skulle give rapport i landene vi besøgte - dem fik vi først i Australien sammen med flybilletterne og de virkede ikke nogen steder fik vi bekræftet, af både dem vi spurgte SAMT andre som havde fået kortene hjemmefra

7)
Når vi ringede/skrev hjem til Kilroy var de MEGET lidt hjælpsomme og frasagde sig alt ansvar !!!!

8)
Jeg har efterfølgende kontaktet dem af hensyn til erstatning samt penge refunderet for bøde i Thailand, som vi var lovet at få når vi kom hjem, hvor de igen har sagt at vi selv havde lavet alle de fejl, selvom papirerne siger modsat ..

Andre jeg har snakket med, både dem som har fået hjælp i Aarhus, Aalborg og KBH har stået med mange af de samme problematikker og jeg vil derfor gerne, at INGEN andre skal stå i lort til halsen på deres tur rundt i verden, som jo gerne skal være en fantastisk og fuld af glade minder-tur

Puha det lyder nitten! Jeg rejser med Alott, som har bestilt selve rejsen gennem Kilroy og de har nu hjulpet mig meget godt - altså Kilroy. Alott kan jeg ikke prale af ud over at de planlagde selve rejsen meget godt, derudover er det bare sygt dyrt og dårlig service. Jeg har slet ikke haft de problemer med Kilroy, men har jo så heller ikke rigtigt bestilt noget gennem dem, heldigvis kan jeg høre.
Det er da enormt frustrerende med alle de spildte penge, øv for jer!

ljubav

ljubav

113 indlæg
  • Skrevet

At-smile sagde:

NadiaNielsen sagde:

Ekspempler fra min tur:
1)

2)

4)

5)

6)

7)

8)

Puha det lyder nitten! Jeg rejser med Alott, som har bestilt selve rejsen gennem Kilroy og de har nu hjulpet mig meget godt - altså Kilroy. Alott kan jeg ikke prale af ud over at de planlagde selve rejsen meget godt, derudover er det bare sygt dyrt og dårlig service. Jeg har slet ikke haft de problemer med Kilroy, men har jo så heller ikke rigtigt bestilt noget gennem dem, heldigvis kan jeg høre.
Det er da enormt frustrerende med alle de spildte penge, øv for jer!

Jaaaah, man kan nå at blive rigtig bitter på sådan en tur, vi er heldivis begge to meget positive mennesker, som til sidst grinede af hele situationen og nød alt det flotte vi så på vores vej

Bare sådan at andre ikke bliver fanget i det samme som os Man kan dog håbe, at de er vokset med opgaven

yolo

yolo

826 indlæg
  • Skrevet
Deleted