1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Skal jeg blive eller gå?

Skal jeg blive eller gå?

Sommer96

Sommer96

1 indlæg
  • Skrevet
Kære Woman, Jeg er nu i 3. år af mit parforhold med min kæreste. Vi flyttede for et års tid siden til København sammen, hvor vi nu bor i den skønneste andelslejlighed. Det er ham der har taget lånet til lejligheden, og det er ham der tjener de fleste penge. Jeg har fået mit absolut drømmejob herovre, som jeg er super heldig at have fået, og vil så nødigt give slip på det. Jeg flyttede fordi at jeg gerne vil uddanne mig herovre, men måske havde jeg lidt for travlt? Det har været noget af det sværeste for mig at flytte væk, da jeg har efterladt min familie, mine venner og alt jeg holder af. Han har alle sine venner herovre, men jeg har ingen overhovedet, og jeg svinger ikke så godt med hverken hans venner eller deres kærester. Jeg har siden vi flyttede sammen, ikke følt mig forelsket i ham længere, han kan ikke forstå at jeg har det hårdt, han er næsten aldrig hjemme, og jeg er bare rigtig ulykkelig.. Men jeg føler ikke at jeg kan forlade ham, da han så kommer til at stå alene med en kæmpe gæld for lejligheden. Det vil også betyde at jeg vil flytte tilbage til min hjemby, forlade mit drømmejob, og tage tilbage til en by hvor der ikke er nogen uddannelser inden for hvad jeg gerne vil. Jeg har desværre længe været forelsket i en af mine venner fra min hjemby. Vi kalder os for venner, men jeg har lige siden jeg så ham været helt fortabt i ham, men jeg ved ikke om han kan lide mig på den måde.. Han trækker derfor også meget i min overvejelse om at forlade min nuværende kæreste. Skal jeg følge mit hjerte eller min hjerne? Knus sommer96
Allie00

Allie00

115 indlæg
  • Skrevet

Ud fra dit navn (sommer 96) Vil jeg skyde på at du er 21 år ? Come on det er alt for tideligt at sætte sig selv i situationer som man ikke føler sig tilpas i. Du skal leve dit liv, du skal springe ud i ting og prøve dig frem.

Efter min mening har du to muligheder:

1) Sæt dig ned med kæresten - forklar ham hvordan du har det, forklar at du føler dig ensom og langt væk hjemmefra. Sig hvad du har behov for og stil det som krav for JA det er ok at stille krav til en partner... Det kan jo være dine følelser for ham dukker op hvis I tilbringer mere tid sammen.

2) Tag springen og gå fra ham.. Forklar ham hvorfor og tilbyd evt at du i en periode vil fortsætte med at betale for lejligheden, så han evt. kan søge efter noget andet og sælge andelslejligheden.

I min verden er den bedste fremgangsmåde nok at forsøge med nr. 1 og virker det ikke, jamen så gå til nr. 2 og kom videre.

gitte345

gitte345

179 indlæg
  • Skrevet
Følg dit hjerte og flyt hjem, der er ingen tvivl!!
RebekkaLeah92

RebekkaLeah92

5 indlæg
  • Skrevet
Jeg står i en lignede situation. Ikke helt den samme. Men for mig handler det også om hvad jeg skal gøre. Flytte fra kæresten eller blive. Jeg ligesom dig, synes ikke beslutningen er nem og jeg har selv spurgt om råd, og når man ser ude fra så er det nemt at sige følg hjertet, når man selv har svært ved det. Men du burde være lykkelig og følge dir hjerte. Selvom du er 21 år, så er livet for kort til at være ulykkelig.
Bstrup

Bstrup

0 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Deleted
FruSPedersen

FruSPedersen

700 indlæg
Enig!