1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Skal jeg droppe ud af uddannelse?

Skal jeg droppe ud af uddannelse?

Anine96

Anine96

34 indlæg
  • Skrevet
Hej alle! I sommers startede jeg på en videregående uddannelse og jeg er meget i tvivl om det var det rigtige valg for mig. Jeg startede ikke fordi det var noget jeg var passioneret omkring, men fordi jeg følte jeg skulle igang med noget. Jeg gik ud af handelsskolen med et meget lavt gennemsnit og derfor valgte jeg også den uddannelse fordi jeg det var en af de få uddannelser jeg kunne komme ind på. Ærlig talt så ved jeg ikke hvad jeg vil. Jeg ved ikke hvad mit drømme job er, det eneste jeg ved er det ikke er på et kontor eller inden for detail. den uddannelse jeg er på nu har jeg valgt turisme linjen, fordi jeg elsker at rejse og den er det eneste tidspunkt jeg egentlig virkelig har det godt, når jeg er ude og udforske nye steder og kulturer. Og en anden grund til den uddannelse jeg er på nu er fordi den er meget alsidig. men kan bruge den inden for rigtig mange fag, men jeg er bare så træt af det hele. Og skolen kan ikke kommunikere ud til de studerende og man kan tydeligt mærke de heller ikke kommunikere med hinanden, fordi de fortæller os alle forskellige ting. Så jeg er virkelig forvirret omkring det hele. Jeg ved også min familie ville være skuffet hvis jeg dropper ud...
1987-male

1987-male

2464 indlæg
  • Skrevet
Der er mange der dropper ud og tager et nyt, fordi det ikke var noget for dem. Det kommer an på, hvor meget du har tilbage. Hvis du er næsten færdig, så hæng i. Hvis du er i starten og bare kan mærke, det bare ikke kører noget i det alligevel, så prøv at snakke med en fra holdet om det, måske kan det give noget at man er sammen om det. Hvis det ikke hjælper, så se hvad du ellers kan komme ind på før deadline, så du når at ansøge :)

Seneste tråde