1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Ensomhed..

Ensomhed..

hejfordig

hejfordig

23 indlæg
  • Skrevet
Hej everybody. Er der andre der kender til følelsen af ensomhed? Jeg oplever tit at føle ensomhed efterhånden, i en alder af kun 25 år! Jeg er single og har ikke så mange veninder (3). De veninder jeg har, har kærester. Den ene har barn og kæreste, den anden er gravid med sine kæreste og den tredje er bare blevet kæreste kedelig. For at gøre en lang historie kort, så ser jeg ikke de få veninder jeg har specielt meget mere efter de har fået kæreste. De har alle fået kæreste indenfor det sidste år og kontakten er bare dalet drastisk. Faktisk har jeg ikke set 2 af mine veninder over 2 mdr. Byen gider ingen af dem mere, og de kan kun lige ses til en hurtig kop kaffe i ny og næ. Det er altid mig der skal tage kontakt til dem og jeg kan bare mærke at de er i deres boble og vi måske er vokset fra hinanden. Så jeg føler mig virkelig ensom! Er jeg den eneste der har det sådan? Jeg hører ikke om andre der har det sådan, og jeg har heller ikke snakket med nogle om det. Jeg føler det er forkert et eller andet sted og jeg begynder at føle at der er noget galt med mig. Jeg er meget social anlagt og kan snakke med stortset alle mennesker. Jeg er typen der snakker med alle i byen og kan let snakke med folk. Men tætte relationer, har jeg bare ikke fået så mange af på trods af det. Jeg synes det er virkelig svært hvordan man skal få sig en ny veninde. Så hvis nogen af jer kender til det eller har erfaring, høre jeg meget gerne! Som sagt kan jeg let komme i snak med folk, men derfra til et venskab - hvordan kommer jeg derhen? Hvis du selv kender til følelsen, må du også meget gerne skrive til oplevelse, da jeg virkelig har brug for at høre jeg ikke er den eneste, som jeg et eller andet sted føler.
tuyn0028

tuyn0028

1 indlæg
  • Skrevet
Du er ikke den eneste <3 Jeg tror vi alle bliver ramt af ensomhed en gang imellem, det gør jeg i hvert fald, så du skal ikke føle det kun er dig :) Forhåbentlig går det over. Vintertiden hjælper desværre hellere ikke på ensomheden. Dine nuværende veninder har lidt travlt med deres liv. Det er okay. Jeg tror det du kan gøre er at reach out til tidligere veninder eller kollega eller folk du tidligere har haft bekendtskab med. Spørg hvordan de har det og spørg om de er klar på en kop kaffe. Venskab tager tid at opbygge, så du må være tålmodig. Det handler om at tage initiativ og gør en aktiv indsats. Jeg sørger sjældent nye bekendtskab, men når jeg møder en person jeg tænker er nice så gør jeg typisk mere for at lære personen at kende. Giv lidt af dig selv. lidt af gang. Tør at være sårbar. Prøv at undlade for meget overfladisk snak. igen det tager tid. Det kræver to til tango - også i et venskab. Du må ikke give op. Jeg er sikker på alle brikker nok skal falde i hak <3
Bambi -5e7dcac96e

Bambi -5e7dcac96e

1 indlæg
  • Skrevet
Kære du! Jeg kender udemærket følelsen af ensomhed. Jeg har selv en del tætte veninder som jeg jævnligt har kontakt med, men i dagligdagen kan jeg stadig godt føle mig ensom. Jeg tror følelsen er mere "normal" end man lige skulle tro, men det er på en eller anden måde også forbundet med lidt skam at være ensom. For så er man jo nok ikke populær, social nok etc. i samfundets øjne. Jeg er selv 26 og bliver 27 om lidt. Ingen kæreste og bor alene. Alle mine veninder har kærester og her de sidste par år er mange af dem enten flyttet sammen, har købt lejlighed eller hus, fået barn eller blevet gift. Jeg tror der er en tendens i midt-tyverne til at folk lukker sig lidt om sig selv fordi det er der mange begynder at stifte familie og blive etablerede. Jeg har selv følt mig meget alene og udenfor, både fordi jeg mærker at noget andet pludselig fylder meget i deres liv, og ens venskab træder lidt i baggrunden og samtidig fordi man ikke helt kan spejle sig i det liv, de har, og man føler måske at man har mindre til fælles. Jeg tror man i teenageårene og i starten at tyverne har venskaberne og veninderne som noget helt centralt i sit liv, og pludselig når der kommer kærester og baby osv. ind i billedet, mærker man at der sker meget i folks liv, og der er andre ting der fylder meget hos dem, og jeg kender bestemt godt følelsen af at føle sig nedprioriteret. Jeg synes du skal prøve at finde dig nogle nye veninder, evt. til en hobby eller en eller anden aktivitet. frivilligt arbejde eller en badmintonklub, et eller andet i hvert fald. Håber du kunne bruge mit svar!