1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. For forskellige

For forskellige

Megara

Megara

1 indlæg
  • Skrevet
Hej forum, Sagen er den, at jeg er dybt forelsket i en pige fra mit studie den sidste års tid. Hun er af vietnamesisk baggrund, og jeg af muslimsk. Men sagen er den, at jeg føler at vores religiøse, kulturelle og sproglige baggrund er for forskellige til at der kan komme noget godt ud af det, og når jeg forsøger at kigge nogle år frem, så virker det ikke realistisk at være sammen med hende. Selvom jeg selv ikke er ret troende, så ved jeg at mine forældre aldrig vil blive glad for det. Jeg har utrolig svært ved at overbevise mig selv om at det mest fornuftige vil være ikke at gøre noget, men simpelthen glemme hende og komme videre. Men jeg har utrolig svært ved dette, da hun jo sidder få meter fra mig hver dag. Men følelserne kan jeg simpelthen ikke slippe af med. Jeg bruger meget tid at tænke over disse ting, og det har i høj grad påvirket min søvn og appetit. Jeg er endda begyndt overveje at droppe studiet eller tage semestret om, så jeg fysisk kan undgå hende. Er der nogen der har været i samme situation eller genkender elementer heraf, som kan dele ud af deres erfaringer? Det vil jeg sætte stor pris på.
gitte345

gitte345

557 indlæg
  • Skrevet
Du er nødt til at følge dit hjerte og ikke dine forældres ønske. DET kommer der intet godt ud af, og du bliver aldrig rigtig lykkelig. Invitér hende på en kop kaffe, bliv på dit studie og læs bøger, artikler, digte om andre, der ikke fulgte deres forældre eller religion men fulgte deres hjerte i stedet.

Mest populære tråde