1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Hvor går grænsen

Hvor går grænsen

Beautylove

Beautylove

178 indlæg
  • Skrevet
(Beklager langt opslag men jeg håber nogen alligevel gider læse igennem og hjælpe) ------- Jeg har været sammen med min kæreste i 4½ år, vi har bået sammen i ca 3 år og i den tid har han været arbejdsløs mindst halvdelen af tiden. Selv har jeg haft elevplads og færdiggjort en uddannelse, i starten prøvede min kæreste at gå på VUC så han kunne videruddanne sig, jeg var klar på at hjælpe ham økonomisk med at komme ind på VUC og arbejde indtil han blev færdiguddannet før jeg gik videre med en SU uddannelse. Han endte dog med at droppe ud og har siden da kun holdt et job 2-3 måneder ad gangen og ellers gået hjemme og spillet videospil. Aftalen var egentlig at han skulle være den som sørgede for os økonosmisk når jeg startede på uddannelse (jeg er nu næsten færdig med min 2. semester) og jeg er stadig den som tjener mest (SU og studiejob). ------ Jeg vil gerne være støttene og har prøvet på at være tålmodig men jeg ved ikke hvor længe jeg kan blive ved. Jeg føler vi hele tiden hænger fast i de samme problemer og jeg er irriteret over ham oftere end jeg er glad og forelsket, jeg føler også måske at foelskelsen langsomt svinder ind. Min kæreste er ellers virkelig sød og betænksom, hvilket er grunden til jeg er blevet så længe, men jeg bliver bare ved med at være i tvivl om om der er nogen fremtid i det her, og hvad er det så værd? Selv når han endelig får et job skal han også blive der længere end 3 måneder, og han har en masse gæld før pengene fuldt ud kan gå til sjov og fremtidsplaner (som bryllup, ejerlejlighed/hus og rejser) hvilket er det jeg drømmer om føler han bremser mig fra. ------ Jeg leder nok mest efter andre meninger om det og erfaringer fra folk der har været i lignende situationer fordi på en måde har jeg lyst til at ende det da jeg efterhånden fåler der ville være færre bekymringer i mit liv så (også selvom det næsten ville halvvere intægten)
Beautylove

Beautylove

178 indlæg
  • Skrevet
Er der ingen der har råd? Jeg er virkelig i vilrede :-(
Kvindei40erne

Kvindei40erne

47 indlæg
  • Skrevet
Ærligt - han lyder doven. SOm om det passer ham fint at du tjener pengene og han kan bruge sin tid som han vil. Måske deler han ikke drømmene? eller måske er han vant til ikke at skal arbejde så hårdt for tingene?
xxmahaloxx

xxmahaloxx

1005 indlæg
  • Skrevet
Jeg har ikke erfaringer jeg selv kan dele af, jeg synes simpelthen det er så usexet når en mand ikke vil noget med sit liv men bare spille computer fra morgen til aften. Min kæreste ejer ikke engang en computer, heldigvis. Har du prøvet at snakke med ham om det ? Hvad er det der gør at han ikke kan færdiggøre en uddannelse eller holde på et job ? Hvordan ser han jeres fremtid sammen - også den økonomiske ? Herhjemme har min kæreste også båret det økonomiske læs da han er tømrersvend med fuldtidsjob og jeg er studerende med studiejob. Han tjener derfor 1/3 mere end mig og betaler også derefter. Når jeg bliver færdig her til sommer og forhåbentligt finder job inden længe er aftalen dog den at udgifterne skal fordeles 50/50 så vi bærer læsset sammen. Jeg har selv været sindssygt træt af ikke at trække min del af vægten, og har også fortalt ham det gentagne gange, men han slår det hen som et selvfølge. Hvad siger din kæreste til at du bærer det økonomiske læs ? Er han ikke træt af det ? Jeg tænker at du må snakke med ham om hvad det hele skyldes og derefter gøre op med dig selv om du kan være sammen med ham som det er nu, resten af livet.

Mest populære tråde