1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Hvordan kommer man videre

Hvordan kommer man videre

Anonymous

Anonymous

148446 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Godmorgen piger

Hvordan kommer i videre når jeres kæreste har slået op?

Min kæreste i gennem 15 måneder har slået op med her for nogle weekender siden og jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, jeg savner ham så meget!

pialene2

pialene2

7135 indlæg
  • Skrevet

Jeg er sådan indrettet, at hvis min kæreste slår op fordi han ikke elsker mig, så får jeg det sådan a la: elsker han mig ikke, så skal han f. ikke have mig. Og så gider jeg ikke sidde her og tude. Godt, jeg opdagede det nu, så jeg ikke skal spilde mere tid på ham.

Ja og så kan jeg forskellige fif. Fx at jeg tænker: ville jeg have det bedre nu, hvis han sad lige her. Hvilket jeg godt kan mærke at jeg ikke ville, da han jo ikke elsker.

Og så skriver jeg plus og minus-lister, for der må være noget galt, når man ikke skal være kærester mere. Og så ville jeg skrive et rigtig vredt brev til ham og smide det ud bagefter. Det hjælper mig meget. Jeg har også før meldt mig ind på en datingside, hvor det hjalp at have kontakt med andre. Men selvfølgelig var jeg ikke klar straks til at møde ny.

Dependence

Dependence

341 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Det er jeg ked af at høre. Men husk på, du kommer videre og det kommer til at gøre mindre og mindre ondt med tiden. Der er mange andre dejlige fyre derude stadig, selvom det er utrolig svært at se i siuationen.

Min personlige mening er, at det ikke hjælper at lukke ens føleler af. Da jeg havde en kæreste som slog op med mig gennem 4 år - der lukkede jeg totalt af, og det hjælper bare ikke på lang sigt. Snak med dine nærmeste om det, brug dine veninder/venner til at græde ud ved. Som der er blevet sagt, skriv måske plus- og minus lister. Forkuser på de gode ting ved at være single; fx at du har frihed til at gøre lige hvad det passer dig, du skal ikke tage hensyn til en derhjemme, du kan se lige præcis hvad du vil i fjernsynet og spise lige præcis det du ønsker.

Sørg for du ikke bare kommer til at sidde der hjemme, kom ud vær sammen med nogle mennesker, tag på cafe med en veninde, tag i byen og hyg dig - Også selvom det måske ikke er det, du føler for lige pt. Men det hjælper. For mit vedkommende hjalp det hele tiden at være "booket up" af planer. Så vidste jeg, at jeg ikke bare skulle sidde der hjemme alene og tænke over ALT for mange ting. Husk altid - du havde et liv før ham, og det har du også efter ham.

Nu ved jeg ikke om i stadig har kontakt, men det første stykke tid er det altså bare bedst at droppe al kontakt. Både over mobil, facebook eller hvad i nu ellers bruger. Lad vær med at snage i hans profil på facebook for at finde ting, som måske bare vil gøre dig ked af. Kontakt med ens eks forhindre ofte en i at komme videre. I kan jo altid genoptage kontakten, når i begge føler i er kommet videre. Gør ting, som gør dig glad. Lige meget hvad det så er, så gør dem. Lige nu handler det KUN om dig - og det er ikke egoistisk at tænke sådan.

Håber du kunne bruge rådene - du skal nok komme dig. Rigtig mange knus herfra.

Anonymous

Anonymous

148446 indlæg
  • Skrevet

Tiden læger alle sår. Man kan ikke rigtig gøre noget, andet end at være ked af og så med tiden skal du nok få det bedre og som pialene2 skriver, så skal du tænke på at den her mand ikke elsker dig og du fortjerner en der elsker dig, det gør det lidt nemmere hvis man tænker sådan.

Anonymous

Anonymous

148446 indlæg
  • Skrevet

Tusind tak for jeres gode råd, vil ihvertfald prøve at tage det til mig!

Mest populære tråde