1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Jalousi

Jalousi

Følelserlvl100

Følelserlvl100

1 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Hej derude På nuværende tidspunkt, sidder jeg med en uro i maven - og jeg ved udmærket godt hvad det skyldes. For 10 måneder siden mødte jeg en fyr, R. Jeg blev skudt forelsket i ham. Jeg kunne ikke tænke på andet end ham og hele mit liv drejede sig om ham. Ligeså let han kunne få mig til at flyve på en lyserød sky, ligeså let kunne jeg næsten føle mig deprisiv. Han havde så meget kontrol over mig - jeg ville gøre alt for ham. Det var nok mere en besættelse fremfor forelskelse. Desværre sås vi ikke særlig ofte, og det blev aldrig til mere en end flirt. Han stoppede det mellem os, og jeg hulkede konstant i et par dage efter - men jeg kom videre (troede jeg). Af en eller anden mærkelig årsag, begyndte vi de næste par måneder, at blive friends with benefits. Selve sexen var jeg ligeglad med, men jeg var lykkelig over at se ham - og få snakket med ham! En dag indrømmede jeg overfor mig selv, at jeg ikke var kommet videre på nogen måde. Jeg kunne simpelthen ikke mere - jeg gik rundt og var ked af det 24/7. Jeg besluttede mig for at lade ham gå, hvilket jeg også gjorde. Jeg snakkede stadig jævnt ofte med ham, men pludselig tog det fart. R og jeg sås virkelig tit - som VENNER! Jeg er ikke forelsket i ham på nogen måde. Vi ses stadig virkelig tit, og snakker om piger han har mødt og omvendt. Han betror sig til mig, og vi har efterhånden bygget et virkelig stærkt venskab op. Vi har testet hinandens grænser, været nogle idioter overfor hinanden som i sidste ende har ført til, at vi har det så fedt i hinandens selskab, og vi griner tit over vores tidligere historie. Men here it comes: R har fundet en virkelig seriøs flirt med virkelig meget kærestepotentiale - jeg er så glad på hans vegne! Jeg er udemærket godt klar over, at jeg fra nu af bliver nedprioriteret, hvilket jeg jo også skal! Han er nyforelsket, og pludselig har han fokus på en anden pige end mig. Jeg er bare så bange for at miste kontakt til ham. Jeg vil ikke være for påtrængende, men jeg vil heller ikke lade mig glemme. R og jeg plejer at træne sammen, men idag skal han træne med den nye pige. Jeg ved godt at det er noget pjat det hele... men jeg er simpelthen så jaloux. Ikke på ham som kæreste, men som veninde. Har i nogle gode råd til hele min situation? At komme over jalousien men stadig bevare kontakten mellem ham? Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal agere lige pt.
1987-male

1987-male

2452 indlæg
  • Skrevet
Du bliver nødt til at lade ham gå. Helt. Du bilder dig selv ind at i "bare er venner", eller nej, du bilder dig hvad som helst ind, bare for at være sammen med ham. I dag er i a i morgen er i b overimorgen er i c - og så overbeviser du dig selv om, at  b er ok, at c er ok osv osv. Ingen af delene er ok for i virkeligheden ønsker du kærlighed fra ham. Den får du ikke, dvs. så er det tid til at komme videre. Den anden pige vil heller ikke synes om, at han har så tæt et forhold mig dig, eller at han mødes med en pige, hvor i har haft den historik sammen. Det er red flag hos hende med det samme. Hvis han en dag skriver, så må du gøre det klart for ham, enten reelt forhold eller ingenting. Og hvis hun stadig er i billedet der, så må han vælge. Det er den ene ting. Den anden ting er, at jeg synes, at du skal arbejde med dig selv lidt i forhold til hvordan du ser det modsatte køn - pas på med den afhængighed. Jeg tror at du har en uballance et eller andet sted. Find evt. ud af, hvor den er og hvordan man kan arbejde med den. Det kan være et selvværdsproblem der måske skyldes noget svigt i barnedommen fra nogle af dine nærmeste, når du bare nægter at give slip på et forhold på denne måde. Håber du har det ok og at mit indlæg ikke er for hårdt skrevet :) 
Alisah

Alisah

63 indlæg
  • Skrevet
1987-male skriver det godt. Jeg tror også, at du bliver jaloux, fordi du reelt ønsker at få et rigtig forhold med ham. Du vinder mest respekt både din egen og hans ved at stå ved dine følelser. Hvis han så skriver, må du fortælle ham, "at nu har i prøvet nogle forskellige konstellationer, men at du ønsker mere og kan han ikke give det, må i bryde kontakten". Jeg gjorde det samme med en sommerflirt og det var squ nederen, da han så bare sagde "Jamen okay, hvis det er det du vil". Men på sigt var det det rigtige at gøre og jeg var fanme stolt over, at jeg havde taget hånd om både mine følelser og den ulige magtbalance, der var kommet i vores forhold (ikke eksisterende forhold) fordi jeg ville mere. Vi prøvede også modellen med friends with benifits og det med bare at være venner. Det duede ikke.
Lou_Lou

Lou_Lou

711 indlæg
  • Skrevet
Helt enig med de andre! Forstil dig at R kom og sagde han var forelsket i dig og ville ha et forhold med dig og overvej så om du ville være i et forhold med ham. Hvis ja - så er du stadig forelsket. Jeg vil vove den påstand at hvis det kun er 10 måneder siden og du har været håbløst forelsket i ham - så er det ikke ovre endnu. Jeg tror som de andre skriver, at du bilder dig selv ind at et venskab er ok, fordi du ved at han ikke vil være i et forhold med dig.Der er ikke andre muligheder end et venskab, og det vil du selvfølgelig gerne, for hellere det end at undvære ham helt. Jeg kender det fra mig selv med en anden gammel flamme og det var præcis det samme. Jeg tror at hvis ikke du slutter det med ham - så gør han det. For hans nye pige vil helt sikkert ikke bryde sig om at han ser en pige han har været friends with benefits med, hvis de ender i et forhold, og jeg tror ærligt heller ikke han er så interesseret i jeres venskab hvis den tid kommer. Jeg droppede ihvertfald kontakten med min gamle bolleven, da jeg fik en kæreste. Også selvom jeg var virkelig gode venner med ham. Men det ville jeg simpelthen ikke byde en kæreste og ville heller ikke bryde mig om det hvis det var omvendt. Det lyder til I har haft en sjov tid, men at du har lagt meget mere i venskabet end han har. Jeg synes du skal indrømme overfor dig selv, at du stadig er forelsket og det hele er indbildning. Kom videre - Helt! For din egen skyld.

Mest populære tråde