1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Svigerfamilie

Svigerfamilie

Mia1980

Mia1980

1 indlæg
  • Skrevet
Hej , Jeg har brug for et godt råd ifm. min svigerfamilie. Jeg har en sammenbragt familie m. egne to børn og min kæreste og hans ene datter. Børnene bor hos os hveranden uge. Vi har været i ca to år nu - men kun boet sammen i 4 mdr. Overordnet går det fint - både m. børnene og os alle sammen. Men men jeg føler mig lidt ekskluderet ift. min svigerfamilie, som bor i samme by som os. Min kæreste og hans datter tager tit (en gang om ugen ca) ud til hans forældre og spiser- jeg bliver ikke inviteret med. Det samme gælder de uger, hvor mine børn er hos mig. Faktisk har jeg siden foråret kun været inviteret med derud to gange! Egentlig synes jeg, de er søde og venlige overfor mig. Jeg undrer mig bare lidt - og føler mig lidt ekskluderet på egne og børnenes vegne. Det handler ikke om, at jeg vil med derud hver gang - overhovedet. FOr jeg synes, det er fint at lave noget alene - og kan sagtens forstå, hvis han vil/ de gerne vil se ham alene. Men det er mere det, at jeg i udgangspunktet slet ikke indgår / får en invitation. Han siger bare, at han tager derud og spiser aftensmad. Tit har jeg også egne planer, og kunne heller ikke tage med, hvis det var. Men andre gange har jeg ikke planer og bliver bare hjemme alene. Jeg føler mig ærlig talt lidt udelukket - og følelsen af at de ikke ser os som en familie. Særligt nu, hvor jeg synes det er ret vigtigt, at vi får en fællesskabsfølelse i familien. Håber, det giver mening . Er det bare mig, der er nærtagende? Eller hvad tænker I?
luluwarmheart

luluwarmheart

1 indlæg
  • Skrevet
Måske er det noget de ikke tænker over? Jeg ville snakke med kæresten og fortælle at jeg godt kunne tænke mig at deltage en gang imellem da jeg gerne vil lære dem bedre at kende og knytte tættere bånd til hans familie - sagt på denne måde er det som et kompliment til hans familie. Har i inviteret dem hjem at spise hos jer? Det kunne også være en god idé at vise man er interesseret i at se dem mere på den måde.
bumbum12

bumbum12

1 indlæg
  • Skrevet
Jeg ville bare spørge om jeg ikke måtte komme med eller bare spørg selv om I ikke skulle tage over og besøge dem :)