1. Forum
  2. Debatten
  3. Kultur og samfund
  4. Civilisation ligger på y-kromosomet

Civilisation ligger på y-kromosomet

AndersMunch

AndersMunch

24 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Overskriften siger det hele. Civilisation ligger på y-kromosomet. Alle store mænd gennem verdenshistorien har i en eller anden forstand set ned på kvinder. Uanset politiske eller religiøse ståsteder. Bare for at nævne nogle få, Einstein, Churchill, Hitler, Napoleon, Sartre, Camus, Dalai Lama, Ghenghis Khan, Arthur Schopenhauer, Tesla, Newton og listen bliver bare ved og ved. Alle store mænd vil enten have udtrykt i ord eller vist i handling, at de ikke gjorde hvad kvinder sagde.

Det er der en god grund til. Den simple grund er, at civilisation ligger på y-kromosomet. Og det kan bevises udover enhver tvivl.Aldrig i verdenshistorien har nogle kvinder noget sted på jorden udført noget, der bare minder om civilisation uden mænds hjælp og de vil aldrig komme til at gøre det. Hvis vi starter med danske kvinder. I 1971 kom den første kvindelejr i Danmark. Lad os se hvad formålet var og så måle resultatet.

"Der blev første gang afholdt kvindelejr på Femø i 1971. Ca. 400 kvinder deltog i denne - verdens (vistnok) første kvindelejr - her fortælles lidt om lejrens historie.

Arrangørerne forklarede, at der var brug for en kvindelejr, fordi ”i dagligdagen er alle ting fast opdelt mellem hvad vi skal foretage os og hvad mændene skal foretage sig. I lejren er der ingen mænd, og derfor vil vi naturligt komme til at overtage alle funktioner og arbejdsområderPå den måde lærer vi at arbejde sammen og stole på hinanden, og lærer at vi godt kan selv, og at der ikke findes bestemte ting, som kvinder ikke kan.

De har udrettet ingenting. Intet. Som i, ikke det mindste spor, af hvad vi vil betegne som civilisation. Forsøget har kørt i indtil videre 40 år. Og der er stadig kun telte. Velsagtens købt færdiglavet og produceret på en fabrik bygget og opfundet af mænd. Ikke så meget som en skaldet murstensbygning. Intet. Overhovedet ingenting. Det er så eklatant en fiasko, at man har svært ved at kapere det. 

http://www.danner.dk/femo-kvindelejr-er-ligesom-en-forelskelse/  

”Man får en oplevelse af de kræfter, man har som kvinde,” siger Pernille Rathje som svar på, hvad der gør Femø Kvindelejren så særlig.

”Det er et sted, hvor man som kvinde kan opleve, hvordan det er at være sammen med andre kvinder, og hvordan samværet er, og tingene bliver løst, når der ikke er nogen mænd til stede. Mænd har en tendens til at overtage projekterne, hvis man inddrager dem i en problemstilling. Så får man ikke oplevelsen af, at det her kan vi faktisk finde en løsning på sammen, hvis vi hjælper hinanden, og hvis vi bruger de idéer og den viden, vi har tilsammen,” siger hun

Konklusionen er klar og simpel,og derfor enormt svær for mange mænd at acceptere, siden de har brugt det meste af deres liv på at tro noget andet. Hvad angår kvinder betyder sandheden ingenting for dem. Krig er fred, frihed er slaveri, uvidenhed er styrke og den totale fiasko kvindelejren har været de sidste 40 år er en sejr. De har fundet ingen løsninger, de har skabt ingenting, bygget ingenting, opfundet ingenting.

Civilisation ligger på y-kromosomet! Hvis vi sagde til alle kvinder i verden, med x-x kromosomer, byg en 5-etagers bygning med vand, el,varme og alt andet installeret. Uden nogen hjælp fra mænd. Så kan de ikke udvise det samarbejde. Kvinder kan godt selv, men de kan ikke sammen! Fordi de gener, som kan give den mentalitet, der kan give det samarbejde blandt 100 mænd til, at skabe noget større end dem selv, de udspringer af y-kromosomet. 

Så simpelt er det. Og det kan bevises. Hvis danske mænd sagde til alle danske kvinder. Vi fjerner jeres stemmeret. I kan få den igen når i har bygget en 5-etagers bygning og alle verdens kvinder må gerne hjælpe, jo flere jo bedre fristes man til at sigeEmoji Så vil den bygning aldrig blive bygget. Der er kun et simpelt krav. Det må kun være kvinder med x-x kromosomer der må deltage. De kvinder der er født med x-y kromosomer, som er infertile af den grund, de kan ikke være med.

Kvinder vil ikke acceptere denne sandhed og der er også mange mænd der ikke vil. Dette betyder ingenting. Einsteins teorier blev heller ikke accepteret med det samme og det samme gjaldt for Galileo og mange andre. Eliten vil altid kæmpe imod paradigmeskifte. Altid. Og derfor vil dette simple faktum blive benægtet eller bortforklaret til det sidste. Nyd den europæiske borgerkrig og husk når vi skal til at at opbygge det hele på ny. At civilisation ligger på y-kromosomet.

Anders Munch

For 4500 år siden byggede mænd keopspyramiden på 30 år. I en ørken!

I 1971 startede den første kvindelejr.

40 år efter.

På over 40 år har danske kvinder endnu ikke magtet at smække en enkel murstensbygning sammen uden mænds hjælp. Til trods for moderne maskineri.

Der findes intet bevis for,at kvinder kan samarbejde om noget som helst bemærkelsesværdigt uden mænds hjælp. Intet bevis overhovedet.  Husk på hvis kvinder kunne, så ville de bygge verdens højeste og flotteste bygning uden mænds hjælp, Bare for at give mænd en mental fuckfinger og for at vise de ikke behøver mænd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Camille_Paglia
"If civilisation had been left in female hands, we would still be living in grasshuts"

Civilisation ligger på y-kromosomet! Anders Munch

1987-male

1987-male

2541 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Er det en mænd vs kvinder tråd? :D

Du lægger meget vægt på at vi mænd er i stand til at bygge ting og lave andre tekniske løsninger, mens kvinder ikke kan det. Den vil jeg ikke argumentere for eller imod. Jeg vil i stedet sige, ok, hvad kan kvinder så som mænd ikke kan:

1) Du har en mand. Han har et problem men kan ikke finde en løsning på det. Han har et enormt intellekt, men problemet er så svært, at han stadig ikke kan finde en løsning på det. Hvad gør han i større omfang end en kvinde vil gøre i samme situation? Han siger til sig selv, jeg finder løsningen selv, jeg skal ikke have andre til at hjælpe mig. Jeg kan det hele selv. Og han prøver og prøver, men kan ikke, fordi denne gang er det en rigtig kompleks problemstilling. Hans bedste ven fx er død, og han kan ikke komme over sorgen. I stedet for at tale med nogen om det, lukker han sig inde, og begynder at løse problemet selvstændigt ved fx alkohol.

2) Du har en kvinde. Ja, lad os sige, hun ikke kan finde ud af noget som helst. Hun prøver og prøver, intet lykkes, hvad gør hun så, hun går til andre kvinder, da det er naturligt for en kvinde at tale om hendes følelser og problemstillinger, lige meget om det er hendes egne eller andres. I det hele taget taler hun om alt med andre kvinder. Konsekvens: Der sker ingen forandring ja, fordi de andre kvinder heller ikke kan løse problemet, men hun får det bedre inden i, fordi hun får ro på sine tanker.

--

Hvad er så vigtigst? At problemet bliver løst, bygningen bliver bygget, eller at man har det godt med sig selv lige meget om en bygning er blevet bygget eller ej? Med andre ord, hvad er vigtigst - tingenes tilstand eller vores opfattelse af tingenes tilstand?

Indianerne i Peru er ikke nået længere siden tidernes morgen på nogen som helst praktiske områder, men hvordan kan det så være at de stadig har det godt indeni og lever bedre med sig selv end de fleste af os fra den vestlige verden der bare vil have mere og mere af penge, magt, rigdom osv? :-)

AndersMunch

AndersMunch

24 indlæg
  • Skrevet

Peru

De har ikke bygninger i Peru? Nu skal jeg jo være saglig, men hvor kløgtigt et svar synes du selv det er?

Det har intet med vesten at gøre, siden jeg viser et billede af pyramiderne, eller det gamle egypten er måske også vesten for dig?

AndersMunch

AndersMunch

24 indlæg
  • Skrevet

Og tal for dig selv hvad angår penge, magt og rigdom. Jeg vil have ære, mod, handlekraft, arbejde for noget større end mig selv(civilisation!), sammenhold, ærlighed, respekt, søgen efter sandhed. Noget kvinder og vores feminiserede samfund totalt mangler og som vil smadre vores civilisation. At du så hellere vil sidde i en lerhytte og have det godt med dig selv, fortæller mere om dig end noget andet. Fy for helvede, hvordu bringer skam over dine forfædre.

Amanda-Maria

Amanda-Maria

114 indlæg
  • Skrevet

Sikke noget vås Anders. Selvfølgelig er der en forskel på kvinder og mænd. Mænd er fysisk større end kvinder, og allerede ved fødslen kan hjernescanninger vise piger og drenges hjernehalvdele er forskelligt udviklet. Mænd hjernehalvdel der styrre rumlighed og kroppens koordination er bedst udviklet, mens kvinder har bedst udviklet hjernehalvdel der tager sig af sprog, og mere komplekse problemløsninger. Måske derfor at man ser en tydelig opdeling af hvad drenge og piger leger i børnehaven (selvfølgelig også influeret af kønsroller), men det betyder jo ikke at begge køn ikke bruge og videreudvikle begge halvdele. Men at sige at kvinder ikke kan designe bygninger, eller tænke store tanker, det er altså noget vås. Marie Currie, siger det dig noget? Tænk også over 'det civiliserede samfund' gennem tiden (oftes tænkt som: hvor vi har skriftlige kilder fra) der har kvinderne været undertrykt. Grækkerne tillod ikke kvinder at stemme, romerske borgere havde ret til at bestemme over deres koner og døtre i alt, ovs ovs.

Du nævner selv historien. Selv hvis vi ser bort fra kvindeundertrykkelsen gennem tiden (som du jo gør), så spørg dig selv: Hvor mange kvinder gennem historien har startet krige, masseudrydelser, ødelagt civilationer, trælbundet folk, opfundet religioner der opfordre til had og ødelæggelse? Du nævner selv Hitler (krig, ødelæggelse, udrydelse, trælbunde og meget mere), Einstein (byggede atombomben, ikke synderlig venlig over for sin 1ste kone eller børn), Chruchill (indvolveret i en af hverdens værste krige, og trælbandt folk i minerne under krigen), Napoleon (krig, ødelæggelse, og slem diktator), skal jeg blive ved? Newton fik en uddanselse, han var både rig, OG EN MAND! Selvfølgelig fik vi ikke mange kloge kvinder dengang, de måtte jo ikke lære noget.

At civilationen ligger i Y-kromosonet, det kan virkelig diskuteres. Paleotologien og anatomi har lært os, at en af de ting vi udviklede inden vi blev til Homo Sapiens, det var længere barndomme, fordi vi ellers ikke kunne føde børne hvis de skulle komme ud fuldt udviklede (det hoved der, det kan give problemer). Lang barndom kræver gode sociale evner, ligesom sociale evner skal bruges for at et hvilket som helst samfund skal kunne arbejde sammen, og tror du det var gravide kvinder der var ude og jage mens mændene passede underne? Næppe. Så sociale evner og sprog, to grundlæggende ting for et større samfund, der spiller kvinder en den vigtigste rolle. Samtidig har arkeologer slået fast, at dengang vi levede som jægere og samlere, så var det samlerene der skaffede mest mad og hold stammen/gruppen fra sultedøden. Jagt har været vigtigt, men samleren har været vigtigst. Mænd har både en bedre fysik til at jage, de er ikke hæmmedeaf graviditet, og kvinderne har været bedst disponeret til børnene alligevel, så opdelingen har for det meste været at kvinderne stod for samleriet, specielt når de havde børn, men mændene stod for hovedparten af jagten. Selvfølgelig kan kvinder jage, og mænd samle, men kvinderne endte jo for det oftes gravide alligevel. Mad er en ret vigtig ting i ethvert samfund, selv stamme samfund og større jæger-samler kulturer, og vi kan jo konkludere at kvindernes indsats som samlere var uunværlig, ud over deres evner med børn og at holde det sociale ved lige... Så i min optik er kvinder jo det der lagde grundlaget for agerbrugs kulturer og senere 'rigtige' civilationer. At mænd så har domineret kvinden med sin fysik igennem historien efter agerbrugets hårde arbejde, det viser jo ikke at kvinden er uundværlig. Tværtimod, uden kvinder, ingen mad længe nok til at den første korn blev modent og ingen sociale evner til at koordinere arbejdkraften og sammenhøringheden i det lille samfund. Eller ekspertise nok omkring spiselige planter til overhovedet at finde på at dyrke det korn.

Nej jeg er ikke super feminazi. Jeg er feminist, fordi jeg tror vi kan stort set det samme, uanset køn. Tænke store tanker, tekniske løsninger, lederevner og aalt muligt andet, det er i virkeligheden baseret på interesse og udvikling af evener, ikke køn og kromosoner. Kropslige ting, der ja, der er vi forskellige, ligesom vi fra fødsel er disponeret lidt forskelligt, men hovedsagligt er interesser og udvikling baseret på kultur, kønsroller og personlig smag.

Anders, hvis det var ment som en debatoplæg, så det et meget ømt emne, bare så du ved det, en del vil blive meget stødt over det, og vil så gerne vide hvad du ville med oplægget. Hvis du virkelig mener det du skriver, så har jeg meget ondt af dine nære og kæreste, din mor og dine søstre. Og vil pointere, at selvom jeg tillader alle holdninger i vores frie land, så ville jeg holde mig langt væk fra folk med sådanne holdninger, lige som jeg ville gøre med folk med andre ekstreme holdninger.

1987-male

1987-male

2541 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

"Jeg vil have ære, mod, handlekraft, arbejde for noget større end mig selv(civilisation!), sammenhold, ærlighed, respekt, søgen efter sandhed. Noget kvinder og vores feminiserede samfund totalt mangler og som vil smadre vores civilisation. "

Så kvinder har mindre ærlighed, respekt, og langt mindre søgen efter sandhed end mænd? :-)

"At du så hellere vil sidde i en lerhytte og have det godt med dig selv, fortæller mere om dig end noget andet. Fy for helvede, hvordu bringer skam over dine forfædre."

Sig det til indianerne, sig det til buddisterne. De har ikke gået din vej ved at bygge noget der var større og større, vildere og vildere. Blot det var var nødvendigt for at de kunne eksistere. Hvorfor bruger indianerne & buddister hele deres liv ude i naturen og er så tæt som muligt på den i stedet for at bygge noget der var langt vildere - det som du kalder for udvikling? Hvorfor er de stoppet med det overdådige og sagt, vi har ikke brug for mere? Vi har nok. Vi værdsætter det der er.

Men der er nogen som dig der mener at vi SKAL bygge videre, og det er den eneste rigtige måde at udvikle os på, mens andre siger det er nok. Hvad er den rigtige vej? En lille historie om hvad der skete når to mandelige personer med de to forskellige holdninger mødte hinanden :-) Du kan nok identificere dig med den ene af dem :-)

https://www.youtube.com/watch?v=Yo_UA2l9ZkY

Amanda-Maria

Amanda-Maria

114 indlæg
  • Skrevet

AndersMunch, jeg tror du er gået et forkert sted hen hvis du vil argumentere for, at kvinder er en skidt ting for moderne samfund, at vi er mindre værd end mænd og kan mindre. Måske en IS debatforum ville passe bedre?

Og hvad har forfædre at gøre i din argumentation/ærekodex? Først så hævder du at fremtiden er et og alt og det eneste der er værd at beskæftige sig med (du kalder det fremskridt), hvad har sødsuppe-kiggen-tilbage-i fortiden-og-forfædrene så at gøre i din retorik? Btw, halvdelen af dine forfædre var sådan set kvinder... dem svinder du jo også til.

Du snakker om æresbegreber. Jeg ved ikke hvor ærefuldt det er at svine kvinder til, som jo består af halvdelen af befolkningen.

Du snakker søgen efter sandhed. Det hedder også filosofi (der findes flere grene inden for filosofi), og videnskab. Videnskab kan sådan set ikke bekræfte dig i dit tusindeårs gamle kvindesyn, du har kun endicier, tilmed uden historisk kontekst, som gør det helt forskruet. Og filosofien, den udvikles jo af ikke at droppe en ide (som ret mange mener er sand) om at kvinder er lige med mænd. Argumentationer, ja det støtter filosofi, men hvor kommer sandheden, hvis du aftomatisk ser bort fra kvindernes ideer, bl.a. feminisme, når du ikke engang kan argumentere for hvorfor de slår fejl? Hvem siger også at fremskridt og produktion er godt i sig selv? Det er bare en antagelse du har lavet, fuldstændig unde at kunne argumentere for det. Som 1987-male skriver, så er der masser af eksempler på at fremskridt, byggerier og produktion ikke er vejen til et godt samfund. Buddisterne søger også efter sandhed, dog med en hel del mere fokus på hinanden, end dit arbejd-arbejd-arbejd. Hvis du virkelig søger fremskridt, produktion og søgen efter sandhed, så bør du heller ikke selv holde fx ferie. "At du så hellere vil sidde i en lerhytte og have det godt med dig selv...", det er jo netop hvad man gør på en ferie, slapper af og hygger sig. Og se så hvor længe du holder uden ferie, fritid og weekends. Lev op til dine egne høje forventninger før du rakker ned åp andre, tak. Ellers er du bare dobbeltmoralsk.

Helt ærligt, så find et andet forum end her. Det er ren provokation det du skriver. Forumet er for at brugerne kan hjælpe hinanden, specielt omkring kvindeting. Ikke at mænd ikke må være her, men at råbe 'nej med rasisterne' til et dansk folkepartimøde er da også en provokation som ikke rigtig kommer noget ud af, andet end at gøre folk sure.

Quenplattypus

[slettet bruger]

0 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Deleted
AndersMunch

AndersMunch

24 indlæg

Dumt argument. For det første opstod forskellen mellen kønnene ikke blandt Homo Sapiens, men langt langt tidligere. Hvis vi endelig skal tale om kromosomer så er mennesker intet værd uden chimpanser. Jeg ved ikke engang, hvad din pointe er. Hvis vi endelig skal tale om telefoner, er mobiltelefonen intet uden fastnettelefonen? Mænd er mere udviklet, der er ingen tvivl.

AndersMunch

AndersMunch

24 indlæg

http://rationalwiki.org/wiki/Gish_Gallop

Både på skrift og i tale lader kvinder gerne kæften løbe uden at fornuften følger med. Træk vejret, og kom med de bedste 5 argumenter, så skal jeg gerne destruere dem. Sådan her.

Selv hvis vi ser bort fra kvindeundertrykkelsen gennem tiden

Grækkerne tillod ikke kvinder at stemme,

romerske borgere havde ret til at bestemme over deres koner og døtre i alt

Selvfølgelig fik vi ikke mange kloge kvinder dengang, de måtte jo ikke lære noget.

. Marie Currie, siger det dig noget?

Du vælger selv, dine 5 argumenter fra alt det vrøvl du skriver. Jeg gider ikke engang tælle, hvor mange forkerte påstande du kommer med. Omkring 30? Vælg de 5 bedste Amanda Panda, så skal jeg nok tage tiden,til at vise hvor forkerte de er.

Mest populære tråde