1. Forum
  2. Debatten
  3. Mode
  4. Forkert vare - Hvad ville I gøre?

Forkert vare - Hvad ville I gøre?

UkendtPlanet

UkendtPlanet

2 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Hej hej!! Har købt en pakke over internettet med tøj. købte undertøj, og sælgeren har åbenbart kommet til at sende mig en bh jeg ikke har bestilt, istedet for at give et par trusser som jeg mangler. Jeg kontakter butikken, med hvad jeg skal gøre. De skriver de vil hive fat i deres partner for at løse problemet. Har nu ventet i godt 2 uger på svar, hvorefter jeg har kontaktet dem flere gang, med hvad jeg kan gøre. Deres henvendelser har været: --------- DEM: "Vi har taget kontakt til vores partner omkring fejlen så snart vi har hørt tilbage fra dem tager vi kontakt til dig igen." ------------- MIG: "Hvornår får I svar? Jeg vil gerne have det par jeg mangler. Så kan I også få jeres bh, som jeg ikke har bestilt, tilbage." ---------- DEM,: "Vi har endnu ikke fåët svar fra vores partner, så har skrevet til dem igen. Det der kommer til at ske, er de refundere og ikke sender en ny bh ud. For at de kan refundere, skal du sendte den forkerte vare retur." ----------------- MIG: "Bh’en står ikke på min ordre, og forstår ikke hvad du mener med, at de ikke sender en ny bh ud, når jeg ikke har bestilt den. Det er et par trusser til 99,- som jeg mangler. Vil gerne vide hvordan jeg kan sende den retur så der ikke går rod i hvor mange penge jeg skal have tilbage. " ------------------- DEM: "Det forstår jeg godt, men vi afventer stadig svar fra OYSHO. Undskyld ulejligheden." ----------- Det var noget jeg skrev den 27 September. Det var efter over 1 uge jeg havde ventet. Jeg kontakter dem så igen idag: ----------------- MIG: "Hej igen igen. Hvad hvis jeg sender bh'en tilbage, og I så sender de par trusser til mig som I kan se på min ordre? Er træt af at vente, og vil ikke have bh'en liggende her mere." ------------ DEM: "Persondataloven tillader ikke at vi placere en ordre på vegne af en kunde, så hvis du forsat er interesseret i denne vare, bedes du placere en ny ordre. Jeg vil med det samme rykke for svar fra vores partner Oysho." ------------ MIG: "GLEM DET! Har ventet i snart 2 uger. Kan vi ikke lave en bytning, ved at jeg sender bh'en tilbage (SOM IKKE STÅR I MIN ORDRE) og I så sender det rigtige par tilbage som jeg mangler, beholder jeg bh'en og finder ud af hvad jeg gør ved den. Jeg har en MEGET stor fornemmelse af, at I ikke afleverer pengene tilbage hvis jeg sender den retur. Dårlig stil, at I lader en kunde have tvivl mht. penge. Nok sidste gang jeg køber hos jer. Har mistet tillid. Det er sket før hos andre butikker, men de har været MEGET mere hjælpsomme end jer. Og sørget for jeg har fået de rigtige ting, ved netop at lave sådan en ombytning. Føj." ------------------ De plejer at svare tilbage rigtig hurtigt, men jeg har ikke hørt svar fra dem endnu. Føler jeg ikke kan være bekendt af at beholde varen, men siden de beder mig om at bestille en ny, føler jeg mig ikke sikker mht. pengene. Trusserne jeg mangler koster 99kr, de beder mig om at bestille et par nye som koster 99kr. Får jeg ikke de 99kr tilbage fra det første par jeg bestilte, har jeg jo så betalt 198kr på et par trusser. Synes ikke de svarer på mit spørgsmål, når jeg spørger hvordan de kan være sikre på, at det lige præcis er 99kr jeg mangler, selvom det står i ordren og på mail. Har en stor fornemmelse af at de vil glemme det. Hvad ville I gøre i sådan en situation???????
UkendtPlanet

UkendtPlanet

2 indlæg
  • Skrevet
Det var dog irriterende at den ikke vil lave "enter-mellemrum" så det er nemmere at læse...
1987-male

1987-male

2464 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
1) Du har købt undertøj. 2) Du har fået bh i stedet. 3) De siger til dig: Send den forkerte vare retur, så får du pengene tilbage. 4) Det vil du ikke, og har ikke gjort det, da du ikke har tillid til dem. Så du har to muligheder nu: 1) Du ringer til oysho og siger dit ordrenummer. Siger så, jeg vil gerne have pengene tilbage, da det er den forkerte vare du har fået. Ikke nogle lange historier om, hvad du skulle havde haft i stedet. Det er de ikke interesserede i. De siger så til dig, send retur til denne adresse (+34 er spanien), og skriv så ordrenummeret på et papir i pakken, så får du pengene tilbage, så snart vi har pakken. Så sender du så denne pakke afsted til spanien gennem postnord så billigt som muligt, altså varen i en plastikpose, ind til den nærmeste kiosk, et par frimærker på, og så er den sendt for 27 kr hvis under 100 gram. Hvis under 500 gram ca 53 kr. Pakken er så sendt af sted, de modtager den om en uge, og refunderer dig 100 kr eller noget i den stil, men du har mistet 53 kr for at sende den retur, da de sikkert ikke vil betale for din forsendelse. Så du har fået ca 50 kr ud af det. Er det det værd, det er op til dig. Der er også den risiko at pakken bliver væk på vej til spanien. Sender du fx til Rusland bliver 2/3 pakker væk, sender du til kina bliver endnu flere væk. Spanien er måske 80% for at den går igennem. 2) I denne mulighed dropper du det hele, beholder varen og sælger den videre på trendsales, dba, gulgratis osv. Den vare du egentlig skulle have haft køber du et andet sted. Her ender du samme sted - underskud på -50 kr, da du har købt for ca 100 kr og sikkert får den solgt igen til 50 kr. Så har du tid og overskud til det, tag den lange vej, med at ringe og returnere osv - har du ikke tid og overskud, maden brænder på mens du læser dette, kæresten er fraværende, katten har ikke fået mad i 3 dage nu - så tag den nemme løsning med at sælge videre.

Seneste tråde