1. Forum
  2. Debatten
  3. Sex
  4. Allergisk overfor sæd

Allergisk overfor sæd

hansen12345

hansen12345

22 indlæg
  • Skrevet

Godaften
Jeg har det problem at jeg har på fornemmelsen at jeg er allergisk overfor sæd

Når jeg har sex de første par gange med en ny partner uden kondom, så får jeg altid blærebetændelse, fordi min krop skal vende sig til de nye "bakterier" der kommer op i mig... Men efterfølgende når jeg så stopper med at få blærebetændelse, så bliver jeg ved med at få en brændende fornemmelse forneden, og hæver en lille smule, det er rigtig ubehageligt, og får ikke den dejlige følelse efter sex som man gerne skulle få.....

Er der nogen der ved hvad man kan gøre for ikke at få en allergisk reaktion mere? Ved godt jeg skal tage til lægen med det, men gider ikke tage til lægen for så at få af vide den eneste løsning er kondom

håber der er en/eller nogle der har erfaring som de vil dele

lucyinthesky

lucyinthesky

16 indlæg
  • Skrevet

Er du sikker på, at du er våd nok når i har sex? Jeg kan godt selv få en lidt irritation bagefter, hvis ikke jeg har været våd nok...

Og med hensyn til blærebetændelse, så skyldes det jo ikke en allergi, men bakterier som kommer op i urinrøret. Så det er en god idé at tisse efter sex, så du får eventuelle sædrester og bakterier fjernet fra "indgangen"

hansen12345

hansen12345

22 indlæg
  • Skrevet

lucyinthesky sagde:

Er du sikker på, at du er våd nok når i har sex? Jeg kan godt selv få en lidt irritation bagefter, hvis ikke jeg har været våd nok...

Og med hensyn til blærebetændelse, så skyldes det jo ikke en allergi, men bakterier som kommer op i urinrøret. Så det er en god idé at tisse efter sex, så du får eventuelle sædrester og bakterier fjernet fra "indgangen"

Jeg synes selv det virker til jeg er "våd" nok, det er efter hvert samleje jeg får ondt, og føler mig irriteret..... Blærebetændelse får jeg også kun de første gange jeg er sammen med en ny fyr. Men når det ligesom begynder at forsvinde, får jeg stadig ondt bagefter... og når jeg så har sex med en fyr, og han ikke får udløsning oppe i mig, så får jeg ikke ondt. Så tror desværre det er en allergisk reaktion overfor sæd

mariaevigglad

mariaevigglad

994 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

bruge kondom lyder som den eneste (og bedste) løsning.

enspænder

enspænder

1820 indlæg
  • Skrevet

Lad ham komme dig i munden. Sæd er alligevel pisse irriterende i fissen bag efter man har sex...

foodismyaddiction

foodismyaddiction

2457 indlæg
  • Skrevet

Jeg ved ikke om det er muligt at være allergisk overfor sæd? Sikker på du ikke har svamp? Det kan godt føles aådan

SimpleMan

SimpleMan

1362 indlæg
  • Skrevet

Jeg ville højst sandsynligt gå til lægen og få svar.......

misfit

misfit

360 indlæg
  • Skrevet

Sandsynligheden for at du er allergisk overfor sæd er utrolig lille. Det eneste du kan være allergisk overfor er protein, og er du allergisk over for det, så ville du vide det, for så kunne du ikke spise kød.
De reaktioner du beskriver er heller ikke allergisk reaktioner, det er irritations/baktie reaktioner.

Blærebetændelse tyder på en af jer ikke er rene nok. Det sker rigtig tit at en tøs får blærebetændelse hvis en fyr ikke vasker sig nok og/eller ikke får fjernet gamle sædrester fra forhuden eller lignende.
Men det kan også ske hvis det er dig selv der går rundt i beskidt undertøj eller lignende.

pc

pc

14 indlæg
  • Skrevet

Sæd er bare proteiner (og proteiner er en af kroppens vigtigste byggesten. Man kunne ikke leve hvis man var allergisk overfor det). Jeg tror måske mere det kunne handle om en af jeres hygiejne, eller måske noget helt andet.....men ikke allergi overfor sæd.

munskin

munskin

3641 indlæg
  • Skrevet

regn_i_kbh sagde:

Sæd er bare proteiner (og proteiner er en af kroppens vigtigste byggesten. Man kunne ikke leve hvis man var allergisk overfor det). Jeg tror måske mere det kunne handle om en af jeres hygiejne, eller måske noget helt andet.....men ikke allergi overfor sæd.

Der er vist noget du har misforstået. Man kan godt være allergisk over for et bestemt protein. Derfor kan man godt være allergisk over sæd (selvom sandsynligheden for at det er TS's problem er lille).

Mine råd til dig TS;
1. Brug altid kondom med en ny partner!
2. Gå på toilettet lige efter sex - er især vigtigt hvis du har haft sex uden kondom.

Seneste tråde