1. Forum
  2. Debatten
  3. Sex
  4. Allergisk overfor sæd

Allergisk overfor sæd

mailly92

mailly92

154 indlæg
  • Skrevet

Hvad gør du efter sex?

Det begyndte hos mig at klø og svie, da min eks kom oppe i mig - ja, indtil vi så begyndte at gå i bad senest 15 minutter efter sexakten sluttede.. for at få fjernet sædrester mm.
Sæden giver ubalance i underlivet og kan derfor udvikle sig til bla. svamp og/eller betændelse i underlivet..

viskelæder

viskelæder

2808 indlæg
  • Skrevet

Har du fået konstateret ved lægen, at det er blærebetændelse? For ellers kan blærebetændelseslignende og svie/brændende fornemmelse godt være klamydia.

cherrylips

cherrylips

115 indlæg
  • Skrevet

Ved sgu ik hvorfor du får blærebetændelse, men grunden til at du bliver irriteret dernede kan være fordi du har sart hud. Sæd har en anden ph-værdi end en kvindes skede, så det burde være helt naturligt.... Eller så spørg en læge, hvis du er virkelig bekymret

huntergirl

huntergirl

6 indlæg
  • Skrevet
Hej Jeg ved dette er et gammelt opslag, men fandt det tilfældigt igen. Jeg er en ung pige på 21 år men for 4 år siden fik jeg endelig svar på at jeg var overfølsom over for sæd.. Ikke mange læger tror på en, de kommer med mange af de svar de andre kommer med, du er sart, du er ikke våd nok, slapper du nok af osv osv. men jeg fik kæmpet mig igennem og kom til en speciel læge og der er detsvære kun en udvej helt uden smerter: kondom! MEN jeg kan mindske det, hvis jeg bruger silikone glidecreme som du smøre dig godt ind i (oppe i dig) Det ligger en lille hinde og kan forhindre at sæden rammer for direkte :) sent hjælp er bedre end igen
  • Skrevet
Jeg er ret sikker på du ikke er allergisk for sæd, mange får blærebetændelse efter ubeskyttet sex, grunder dårlig hygiejne. Jo selvfølgelig kan det da godt være du er allergisk, men det er ikke unormalt at med blærebetændelse efter ubeskyttet sex
  • Skrevet
Det er ikke sikkert at det har noget med dårlig hygiejne at gøre! HVER GANG min ekskæreste og jeg dyrkede sex (uden kondom), var jeg næsten stensikker på at få en hæftig omgang blærebetændelse (selvom vi begge holdte en GOD hygiejne både før, under og efter). Min læge fortalte mig, at det er syndromet Honeymoon, betyder at to personer ikke kan tåle hinandens bakterieflora - med andre ord, så passede vi bare ikke sammen. Med min nuværende kæreste (gennem 2 år) er der ikke nogle problemer, og jeg har endnu ikke haft blærebetændelse efter at være sammen med ham <3