1. Forum
  2. Debatten
  3. Sex
  4. Fortrydelsespiller

Fortrydelsespiller

Ano1313

Ano1313

4 indlæg
  • Skrevet
Hej allesammen Jeg vil bare hører om jeres erfaring med pillerne og om de virker efter man har taget dem flere gange?
existencia

existencia

453 indlæg
  • Skrevet
Du er 14 år og har taget flere foetrydelsespiller? Tror du ikke, du bør tale med en voksen og få styr på din prævention?
Beautylove

Beautylove

188 indlæg
  • Skrevet
Jeg er enig med existancia om at det er lidt bekymrende hvis du i så ung en alder har taget op til flere fortryddelsespiller. Jeg har tidligere fået at vide af en på apoteket at de ikke burde skade at have taget fortryddelsespille nogle gange (det var dog over flere år) men jeg blev vejledt til at skifte til en anden prævention. Jeg brugte kondomer på det tidspunkt, og de kan jo altså gå i stykker, hvis du ofte har sex burde du snakke med lægen om hvilken prævention der passer til dig - husk stadig at bruge kondom hvis det ikke er fast partner/en som har været sammen med andre
Ano1313

Ano1313

4 indlæg
Jeg har skam ikke taget flere, men det er fordi jeg læste en debat hvor der var en kvinde der havde taget flere og der så ikke var nogen virkning efter et par gange så er lidt nysgerrig (:
Beautylove

Beautylove

188 indlæg
  • Skrevet
Okay, det er jeg glad for at høre. Jeg har ikke lige snakket med en læge om det, men det er da meget muligt at de kan blive mindre effiktive. Selv har jeg nok taget 3 i løbet af 4 år (ved dog ikke om jeg kunne være blevet gravid nogle af gangene - det var for en sikkerhedsskyld) og det var til det antal at apotekeren rådede mig til at skifte prævention
Ano1313

Ano1313

4 indlæg
Okay, tusind tak for svaret! :)
vitaminwater

vitaminwater

339 indlæg
  • Skrevet
Jeg har hørt du må tage en fortrydelsespille pr cyklus. 😊

Mest populære tråde