1. Forum
  2. Debatten
  3. Sex
  4. Glemt p pille

Glemt p pille

metteboegh0909

metteboegh0909

1 indlæg
  • Skrevet
Hej jeg har et spørgsmål vedrørende p-piller. Jeg har taget dem fast i 2 år, men nu har jeg glemt at tage en for første gang. Jeg tager dem om morgenen kl 7. Fredag glemte jeg at tage min pille. Lørdag morgen tog jeg en men lå ikke mærke til jeg manglede en. Senere den lørdag kl 17 opdagede jeg det og tog pillen der. Nu er mit spørgsmål så om jeg ikke er beskyttet mere? og har jeg været beskyttet fredag eftermiddag? :/ det er forresten lørdag i dag :)
culpa

culpa

262 indlæg
  • Skrevet
Da der er gået mere end 12 timer er du ikke beskyttet, og var det heller ikke fredag. Brug desuden anden prævention de næste 7 dage, og tag en graviditetstest hvis den menstruation udebliver.
Thor

Thor

1 indlæg
  • Skrevet
Jeg har et bonus spørgsmål vedrørende dette, jeg glemmer nogle gange at tage mine ppiller dagligt hvis jeg ikke er sammen med min kæreste i et godt stykke tid i løbet af måneden, og derfor ikke tænker over det. Af den grund vælger jeg bare at få min menstruation, gør det så noget at man måske får den flere gange om måneden? Snakkede med min søster om det, og hun sagde at det bare var en flask menstruation man fik så, men vil lige være helt sikker.
contrast

contrast

1478 indlæg
Hvordan kan det være at du får den flere gange om måneden? Du burde jo kun få den i din p-pille pause, så det netop passer med at du holder pause en gang om måneden (21+7 dage). Men ja, det er ikke en rigtig menstruation, da der ikke er noget æg der bliver udstødt. Det er blot det, der kaldes en bortfaldsblødning. Men selvom du ikke ses med din kæreste regelmæssigt, er det vigtigt at du ikke glemmer at tage dine p-piller. Det er ikke godt for din krop konstant at glemme at tage dem, og det kan være derfor, du pletbløder så meget. Så husk at tage dem dagligt.
5'eren

5'eren

44 indlæg
  • Skrevet
Jeg er selv en dør til at glemme og få taget mine. Så havde engang en snak med min læge omkring det fordi jeg var i tvivl om hvornår de så dækket. Han sagde at så længe man tager dem reglmæssigt er det ikke et problem at glemme en enkelt piller der er man stadig dækket, lige som at man også er dækket ind i de pause man holder i forbindelse med menstruation