1. Forum
  2. Debatten
  3. Sex
  4. Hjælp mig

Hjælp mig

its_just_me

its_just_me

11 indlæg
  • Skrevet
Det er sådan at jeg flydte 15 her til april. Jeg er meget urolig over at jeg aldrig har fået mens, hvad kan de skyldes? Min mor fik det da hun var 14. Jeg går normalt til springgymnastik på ret højt niveau (startede da jeg var 12) og dyrker rigtig meget sport. Jeg spillede fodbold fra jeg var 6 til jeg fylde 12. Jeg har altid været undervægtig og meget lav. Nu her i 8. Klasse er jeg blevet sådan lidt høj (173) og vejer nogenlunde det normale (56 kg) jeg løber 1-2 gange om ugen (næsten hver uge aha) jeg skal på idræts efterskole her efter skommerferien er er bange for at få mens der. Jeg har meget udflåd og meget små bryster. Jeg føler ikke at den snart kommer, men jeg er bange for der er noget galt med mig. Kan i hjælpe mig? Tak på forhånd.
caro10

caro10

16 indlæg
  • Skrevet
Der er ikke noget galt med dig, det er meget forskelligt hvornår det kommer. Nogen får det først når de er 18, mens andre får det når de er 10 år, det er meget forskelligt. Jeg synes også jeg har hørt elite idræt kan få det til at "stoppe" hvis du forstår, altså hvis man har fået det, men jeg ved ikke om det kan gøre sådan det ikke er startet endnu. :-)
Beautylove

Beautylove

79 indlæg
  • Skrevet
Jeg mener det er meget normalt at den kommer senere når man dyrker så meget motion, og altid har gjort det. Der er vist mange elite gymnaster som aldrig har haft menstrution.
its_just_me

its_just_me

11 indlæg
  • Skrevet
Tusinde tak for svarende. Nu er jeg lidt mere rolig :)
5'eren

5'eren

44 indlæg
  • Skrevet
Jeg stod præcist i dit sted for nogle år siden, ente med at gå til lægen. Fik af vide at tynde personer ofte var tilbøjelig til at få det senere. Jeg fik min første midt i 9. klasse, og blev anbefalet af min læge i slutningen af 9. af komme på p-piller for at fremprovokere det til at komme fast, så kroppen kunne få en rytme. da jeg stadig ikke fik det fast hver måned. Så det skal nok komme! Du skal bare nyde det så længe det ikke er noget du skal tænke over ;-)
Girl79

Girl79

6 indlæg
  • Skrevet
Jeg vejede omkring 45 kg da jeg fik det som 16 årige :)