1. Forum
  2. Debatten
  3. Sex
  4. Skal, skal ikke...

Skal, skal ikke...

majaa

majaa

382 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Jeg har svært ved at finde ud af, om min kæreste virkelig er den, jeg vil have. Hmmm... det er faktisk lidt svært at forklare det hele, så jeg må hellere begynde fra en ende. Vi har været sammen i to år til sommmer. Det første år var et langdistanceforhold (jylland - kbh), hvor vi kun så hinanden et par gange om måneden. For et år siden, kunne jeg så flytte over til ham, da jeg var færdig med noget skole.
Vi har nu boet sammen i et år. Det er egentlig lidt specielt, for jeg flyttede hjemmefra og direkte hjem til ham. Han er en del år ældre end mig og har boet ude i mange år, derfor havde vi lidt konfrontationer i starten, som dog løste sig hen ad vejen. Nu synes jeg bare vores forhold bliver mere og mere hverdag. Det vi laver sammen er meget få ting efter min mening, men tilstrækkeligt efter hans mening. Vi køber ind sammen (stort set hver dag), spiser aftensmad sammen og går evt. en tur samt ser somme tider tv (hvor han dog ofte sidder ved computeren samtidig). Det er bare som om, det ikke er nok for mig, jeg vil gerne lave et eller andet sammen med ham. Det er som om vi lever hver vores tilværelse. Jeg ved virkelig bare ikke, HVAD jeg gerne vil lave sammen med ham.

Vi er heller ikke særlig intime sammen, for ikke at sige stortset aldrig. Det er som om, han mere og mere kører sit eget show og skubber mig ud på sidelinien. Det skal siges, at jeg har meget svært ved at slappe af, når jeg har sex og derfor ikke rigtig nyder det. Vi har bare ikke fået løst det problem sammen. Det er som om han forventer at jeg bare kan få lyst ud i den blå luft. Jeg har bare ikke lyst til en mand, der hænger foran computeren, isolerer sig mere fra mig og desuden har taget en del kg på.

Vi har snakket om, at vores nuværende boligforhold ikke er helt optimale, fordi der ikke er nogen af os, der bryder os om at bo, hvor vi bor. Men hvem siger, at det blive bedre bare fordi vi flytter?

Jeg er bare så frustreret. Ved ikke hvordan skal jeg råbe ham op, synes jeg har forsøgt mange gange. Er der nogle der har nogle gode ideer til, hvad jeg kan gøre for at få noget nærvær?!

Indlægget blev vist lidt rodet, så spørg endelig... Synes ikke lige, jeg kan finde ud af at skrive noget sammenhængende, der giver mening :-S Det illustrerer nok bare det kaos, der er i mit hoved for tiden.

Katharina

Katharina

10 indlæg
  • Skrevet

For mig lyder det til at I er kørt fast i en godt gammeldags kedelig rutine.. Min umiddelbare mening ville være at snakke med ham om det.. Ikke hvor der er fjernsyn eller computer tændt.. Det er den eneste måde hvorpå du gerne skulle have hans opmærksomhed..
Kan han efter det stadig ikke se hvad problemet er, så er det nok ikke jer to der skal være sammen.. Og det må man så desværre indrømme..
Så hvis jeg var dig ville jeg først og fremmest tage en snak med ham om det.. Og så se om det skulle hjælpe i det lange løb.. Ikke kun i en uge eller to..

majaa

majaa

382 indlæg
  • Skrevet

Problemet er lidt, at hans computer er tændt i stort set døgndrift. Desuden går han hjemme, hvilket gør at vores døgnrytmer er forskudt 3-4 timer, så heller ikke der kan vi snakke.

Hej Katharina

Synes jeg har forsøgt at snakke med ham om det... men han gør ikke rigtig noget.Det virker lidt som om computeren bare er en tand mere spændende end mig. Han synes tilgengæld, at jeg overdriver - han siger "vi kan jo ikke være sammen hele tiden". Det er jo heller ikke det, jeg er ude på, jeg ville bare gerne være sammen en gang imellem. Jeg synes ikke man kan sige, at man er "sammen" (forstå mig ret), når man fx køber ind. Så spændende og sindsoprivende, romantisk og intimt er det altså heller ikke!

Så ja... måske jeg skulle tænke over HVORDAN jeg forklarer, hvordan jeg har det. For synes efterhånden jeg har forklaret det en del gange..

majaa

majaa

382 indlæg
  • Skrevet

Har forresten også tænkt på, at måske har vi bare forskellige behov/forestillinger omkring det at være kærester... Er der andre herinde, der også synes, at I har det sådan med jeres kæreste?

Anonymous

Anonymous

148447 indlæg
  • Skrevet

Tror du ikke det vil hjælpe hvis i blev enige om at flytte fra hinanden? og så bare se hinanden engang imellem, det vil nok gøre at i vil værdsætte jeres tid lidt mere sammen!

majaa

majaa

382 indlæg
  • Skrevet

Hej Soffiesen

Jeg har faktisk selv tænkt på, at det kunne være en løsning, at vi bor hver for sig. Synes også bare det umiddelbart virkede upraktisk ifht. at man så betale 2 gange husleje i stedet for en enkelt. Men måske er det bare det rette - så er det måske også lettere at finde ud af, om man vil forholdet eller ej.

Anonymous

Anonymous

148447 indlæg
  • Skrevet

Ja, det er det vel nok

majaa

majaa

382 indlæg
  • Skrevet

Det lyder måske underligt... Men somme tider får jeg faktisk lyst til at være sammen med en anden mand.. mærke noget nærhed og intimitet. Selvfølgelig har jeg ikke tænkt mig at være min kæreste utro, men synes virkelig det er en underligt fornemmelse at have i kroppen... nogen der har prøvet det?

Anonymous

Anonymous

148447 indlæg
  • Skrevet

Tror du virkelig at han betyder så meget for dig, hvis du tænker i de tanker?

majaa

majaa

382 indlæg
  • Skrevet

Gid jeg kunne svare på det.. synes det hele er lidt et kaos, og kan egentlig ikke finde ud af, hvad jeg egentlig føler... mit liv er sådan generelt lidt kaos-agtig for tiden og har egentlig været det i lang tid.. min kæreste sagde også i dag, at jeg lød som en, der var seriøst deprimeret. Og det er måske også sådan, jeg har det...

Mest populære tråde