1. Forum
  2. Debatten
  3. Sex
  4. Spiral

Spiral

MJacobs

MJacobs

13 indlæg
  • Skrevet
Jeg kunne godt tænke mig, at høre fra jer der har fået anlagt spiral. Hvordan reagerede jeres krop efterfølgende? Jeg har haft min i snart to uger, og har blødt lige siden + haft mange menstruationsmerter. Jeg glæder mig, til det går over - forhåbentlig snart.
gitte345

gitte345

283 indlæg
  • Skrevet
Jeg har både haft kobberspiral og hormonspiral. Med kobberspiralen blev jeg ved med at pletbløde, og jeg fik den fjernet. Med hormonspiralen gjorde det vanvittigt ondt at få den op og det blev ved med at gøre ondt og bløde og den måtte fjernes, fordi der var betændelse (som man kan blive steril af i værste tilfælde). Så det var to gange forfærdelige oplevelser, skal aldrig have den slags igen.
Emma3683

Emma3683

15 indlæg
  • Skrevet
Jeg har en hormon spiral, og det har været rigtig smertefuldt. Jeg fik den sat op i november 2016. Det gjorde vanvittigt ondt, og jeg havde ondt hele dagen efterfølgende samt dagene efter. Herefter troede jeg at det var ok, indtil min første mens. Min livmoder blev ved med at krampe, selvom den ramte spiralen, og min spiral har derfor lagt og prikket til min livmoder. Ifølge lægerne og gynækologen er dette ikke farligt, bare enormt enormt smertefuldt. Først nu, godt og vel 10 mdr. efter jeg fik den lagt op, er jeg begyndt at slippe for smerter. Det er forskelligt for alle, men jeg vil sige at det har hjulpet mig på den måde, at min mens er meget mildere og kortere. Men dog stadig smertefuld.