1. Forum
  2. Debatten
  3. Skønhed
  4. Hvide tænder

Hvide tænder

millej12

millej12

1 indlæg
  • Skrevet
Hej piger. Er der nogle, der kender til et billigt tandblegningsprodukt som virker (og som ikke skader tænderne - så meget i hvert fald) ??
gitte345

gitte345

335 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Altså den slags skal man kun få gjort hos tandlægen, vil jeg mene. Ingen kender langtidskonsekvenserne endnu, fordi det er så nyt. Kender en tandlæge, der sagde at hun aldrig selv ville få det gjort, fordi hun var bange for at tænderne ville smuldre, når hun blev ældre.
vaniljestang

vaniljestang

290 indlæg
  • Skrevet
Der er ingen lovlige tandblegningsmidler herhjemme. Man kan købe diverse "fup" tandblegningsmidler, men ikke noget der er virker. Det er kun hos en tandlæge du kan få bleget dine tænder med resultat. MEN det holder ikke forevigt. Det holder mellem 1-3 år alt efter om du ryger, drikker kaffe, spiser meget lakrids osv osv. Desuden er det meget skadeligt for tænderne og emaljen. Jeg synes du skal få en tid hos tandlægen hvor I kan snakke om det :)
mik-fda155d432

mik-fda155d432

1 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Jeg har netop fået afbleget mine tænder hos en professional behandler på Frederiksberg. Havde også kigget nærmere på nogle produkter jeg selv kunne afblege med derhjemme, men følte mig ikke sikker. Tog derfor kontakt til nogle forskellige behandlere af kosmetisk tandpleje. Endte med at benytte tandlægerne på Alhambravej, da de havde en rigtig god erfaring med afblegning af tænder. Det er godt og vel en måned siden, og er virkelig tilfreds med resultatet! Tandlægerne på Alhambravej :)
Naika

Naika

357 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Tandlægen skal først undersøge om de egner sig til blegning for det er ikke alle,som gør,og så er det ikke det værd får du lavet tandrensninger jævnligt? ville få dem renset først for,at få det bedst mulige resultat,men lad tandlægerne om det for,ellers risikerer du,at smadre din emalje:(
Naika

Naika

357 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Tænder har en farvetone nogens er mere gullige,end andres,men i bedste fald kan,der være tale om overfladebelægning,så kan man prøve,at undgå mad,og drikke,der misfarver,samt få lavet nogen tandrensninger i en periode,og hvis man kan tilfredsstilles af resultatet af det er det fornuftigst,at undgå blegningen,da det er hårdt for tænderne selvom det udføres af eksperter,men fødevarer fx citroner skal man ikke overdrive med(slet ikke bagepulver)ved nogen sværger til oilpulling med kokosolie det skulle ikke skade ved,at hvid te skulle være et godt alternativ til anden te,og hvis du vil drikke kaffe,så put mælk i den hver gang,og skru ned til et absolut minimum bær misfarver ligeledes tænder,og kan anbefale,at gøre brug af sugerør,så dine tænder undgår kontakt med farvede væsker i munden:-)
Naika

Naika

357 indlæg
  • Skrevet
Bananskræl skulle man kunne gnubbe med mod misfarvninger: http://www.redbookmag.com/body/advice/g667/teeth-whitening-foods/?slide=12
Naika

Naika

357 indlæg
  • Skrevet
Mente klart nok indersiden,og vælg dem,der er usprøjtet økologisk samme ting gælder appelsinskræl noget,der skulle virke mod misfarvninger er opløst vitamin C opløses det i noget vand,og børst med det på misfarvninger,men det er vist kun mod misfarvninger det har effekt jordbær skulle hvidte,men igen intet bør overdrives,og som udgangspunkt er det vigtigste,at tandlægen undersøger tændernes tilstand håber det lykkes :)
  • Skrevet
Jeg har læst at man i Indien har brugt sesamolie til at rense munden, da olien er antiinflammatorisk. Bare sesamolie ind i munden og gurgle i cirka 20 min. En sideeffekt skulle være, at tænderne bliver renset af olien og bliver en anelse hvidere. Jeg prøvede det første gang for en uge siden. Jeg var overrasket over hvor lidt klamt det var at gurgle mund i olie, og jeg synes faktisk at det virkede med lidt hvidere tænder. Det er i hvert fald så uskadeligt som det kan være, hvis man vil prøve noget. :)