1. Forum
  2. Debatten
  3. Snik-snak
  4. Babyshower

Babyshower

8210

8210

10 indlæg
  • Skrevet
Hej kvinder, jeg har brug for et råd udefra! Jeg er en del af en vennegruppe á fire, hvoraf jeg er eneste mand. Vi kender allesammen hinanden, fra da vi gik på efterskole i Jylland, sammen, for efterhånden mange år siden. Sagen er den, at en af de her kvinder står og skal føde. Og der skal selvfølgelig også holdes en babyshower, som jeg ligeledes også er blevet inviteret til. Jeg er selvfølgelig glad på min venindes vegne at hun skal føde snart, men mere går jeg heller ikke op i det. En anden af mine veninder har ligeledes inviteret moren, et par andre veninder og hendes søstre. Jeg er dermed ene mand i et selskab med 10 kvinder til den her babyshower. Efter et par uger efter invitationen og efter at have tænkt meget, melder jeg fra med begrundelsen at jeg ikke rigtig føler for det og i øvrigt mener, at det er et arrangement mest henvendt mod hendes veninder. Især en af mine veninder bliver sur og irriteret på mig kan jeg mærke pga min beslutning og synes jeg er egoistisk. Så vil egentlig høre et synspunkt udefra, er jeg helt galt på den, eller er det en okay holdning at have? I bund og grund føler jeg mig bare lidt malplaceret til et sådan selskab. Vh En fortvivlet ung mand
gitte345

gitte345

557 indlæg
  • Skrevet
Jeg er kvinde og ville slet ikke magte det. Det er en god idé, hvis det er en ung mor, der ikke har råd til at anskaffe sig nye ting, og derfor hjælper veninderne hende så igang ved at give hende gaver, men det er en amerikansk tradition, som jeg ikke tror ret mange dyrker i Danmark...og ja, hvad i himlens navn skulle du snakke med de andre om i den sammenhæng. Kan sagtens forstå dig.
Madøret

Madøret

16 indlæg
  • Skrevet
Der er rigtig mange af mine veninder og bekendte, der holder babyshower for deres veninder, så for mig virker det som om, at det er ved at komme til Danmark. Nu har jeg så en rigtig tæt veninde, som er ved at være langt henne i sin graviditet, og jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal arrangere et for hende? Jeg synes, det er en åndssvag "tradition", men ville I forvente det af jeres gode veninder?
Madøret

Madøret

16 indlæg
  • Skrevet
Der er rigtig mange af mine veninder og bekendte, der holder babyshower for deres veninder, så for mig virker det som om, at det er ved at komme til Danmark. Nu har jeg så en rigtig tæt veninde, som er ved at være langt henne i sin graviditet, og jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal arrangere et for hende? Jeg synes, det er en åndssvag "tradition", men ville I forvente det af jeres gode veninder?

Mest populære tråde