1. Forum
  2. Debatten
  3. Snik-snak
  4. Hjælp til selskabsleg

Hjælp til selskabsleg

ppetersen

ppetersen

9 indlæg
  • Skrevet
Hejsa! I år er det mig som skal holde nytår, og søger derfor forslag til selskabslege? De inviterede kender ikke hinanden på forhånd, så det må gerne være noget som kan lette stemningen i løbet af aften. Aldersgruppen er fra 24-35 år :)
Jjmd

Jjmd

26 indlæg
  • Skrevet
Jeg har altid haft held med legen hvor en deltager har musik i ørerne og skal gætte hvad de andre siger. Man skriver nogle sætninger på papir og smider i pose, hat mm. Og derefter skal en af deltagerne tage hørebøffer på med høj musik i. Så er det de andres tur til at fortælle personen med musik i ørerne hvad der står og det skal man så gætte. Det er en supersjov leg med garanterede grin og løftet stemning også hvis man ikke kender alle lige så godt :) - Håber I får en vellykket aften! :)
ppetersen

ppetersen

9 indlæg
Tak for forslag :) Er der nogle som har flere bud?
matilde_em

matilde_em

14 indlæg
  • Skrevet
hvis legen må have et skær af jul over sig, kan det anbefales med pakkeleg iført grillhandsker. der skal bruges det sædvanlige: gaver og raflebæger + 2 stk grillhandsker pr gave. når man slår en sekser, vinder man en gave som skal pakkes ud med grillhandsker på hænderne. får man hugget sin pakke, følger grillhandskerne med pakken videre til den heldige.
Zizzy

Zizzy

1 indlæg
  • Skrevet
Ja, i mine ung dage var selskabslege ikke noget, der var svært at komme i tanke om. I de gode gamle dage, der, når gutterne og jeg manglede noget at lave en lørdag aften, gik vi normalt ned på det lokale skibsværft efter mørkets frembrud og stjal lagerbeholdningen af galvaniserede møtrikker. Legen havde ikke noget videre formål, for der var sgu aldrig nogen af os der var i underskud af galvaniseret metal. Jeg kommer fra den sydlige del af Bornholm, og der går man ikke ned på udstyr. Men siden de inviterede ikke kender hinanden på forhånd, hvor alle er hinanden fremmede, så vil jeg råde dig til en navneleg. Så kan man starte der. Begynder festen at tage fart kan man ligefrem lappe en selskabelig drink i sig - her er en personlig favorit en white wine spritzer. Den gør dig snaksaglig på et niveau, der får den irriterende gamle dame i brugsen til at virke som en imbecil, der er særdeles sløv i optrækket og ikke vil kunne føre en samtale, om så hendes nyligt købte brunsviger afhang af det.