1. Forum
  2. Debatten
  3. Snik-snak
  4. Kyssesyge

Kyssesyge

Flays

Flays

29 indlæg
  • Skrevet
Hej alle sammen, er en pige på 17 og jeg fik her i slutningen af april konstateret kyssesyge, og har derefter været i et ret surt forløb med feber og sløvhed. Da jeg havde været syg i en uge kunne jeg allerede mærke bedringer og derfor valgte jeg at tage til 1.Maj i fælled. Efter den aften havde jeg kun lidt ondt i halsen, men mine hævede mandler var faldet og var ikke træt og dårlig mere, og jeg var allerede i skole 3. maj, så jeg havde heldigvis ikke et så slemt sygedomsforløb. Men jeg har så her for 2 dage siden (altså 22 dage efter jeg følte mig meget rask) været samme med min fyr og vi kyssede og havde sex, hvilket jeg ikke tror jeg måtte da man ikke må dyrke fysisk hårdt arbejde, men jeg mærkede ingenting til at min mave måske gjorde mere ondt eller at jeg blev dårlig på grund af det, så jeg er sikker på jeg er er frisk igen og at jeg har det fint. Jeg ringede til lægen for at høre omkring overordnede spørgsmål, som f.eks må jeg godt begynde at drikke langsomt igen, hvad med motion/sex og om jeg stadig smitter og sådan, han kunne ikke give konkrete svar da det er individuelt fra person til person, men han sagde overordnet set er jeg rask, jeg skal i forhold til alkohol og motion lytte til min krop så jeg ikke overanstrenger den, men nu sidder jeg tilbage her og har nogle spørgsmål som jeg føler jeg ikke har fået svar på i detaljer. 1. Jeg er overbevidst om at jeg ikke smitter min kæreste mere når vi kysser, men han kom til at drikke af en flaske som jeg også har drukket af i løbet af min "raske del" af min sygdom, altså der hvor jeg kunne tage til 1. maj, men fordi han har drukket af flasken sidder bakterierne der så stadig og er han smittet nu, hvor længe sidder bakterierne på f.eks. glas og flasker etc. 2. må jeg gerne ryge, er mine lunger også udsat ligesom min milt er under denne sygdom 3. smitter man først under eller efter forløbet (har læst på alle sider på google og hver en side siger hver deres ting, nogle mener at man smitter kun inden og under man har hævede mandler og belægninger, og andre skriver du smitter slet ikke inden det er kun under, helt tredje skriver at man smitter i et år efter man har haft sygdommen) Hvad er jeres erfarringer, vil gerne høre alt hvad I ved og hvad I har erfaret. Tak på forhånd.
Vic97

Vic97

8 indlæg
  • Skrevet
Hej. Jeg havde for ca. 1,5 år samme tur som dig. Jeg var blevet smittet af en i byen, og møder så min kæreste ca. 1-2 uger inden sygdommen bryder ud ved mig. Jeg var også selv hurtigt om at "komme over" selve det træls ved sygdommen, hvor man virkelig kunne mærke det. Det tog ca. en uge, hvor jeg også oplevede hævelser i halsen osv. Jeg valgte i starten ikke at ville kysse ham, og kan huske der nok gik ca. 2 uger efter jeg følte mig rask inden vi gjorde det. Han blev sørgeligt nok smittet af mig :( Så jeg vil nok sige, der er chance for han er blevet smittet af dig. Jeg kan ikke give dig noget svar på, hvornår man ikke smitter længere, men jeg valgte dengang bevidst ikke at drikke af andres glas osv. flere måneder efter for at være sikker. Ligeledes med alkohol holdte jeg mig også fra omkring 4-5 måneder, hvorefter jeg som småt begyndte at drikke det igen. Ifht. motion, så valgte jeg at begynde igen som småt, da jeg fik energien til det (var meget træt i starten og sov hele tiden).
Flays

Flays

29 indlæg
  • Skrevet
Hvordan blev han smittet, altså fik han konstateret kyssesyge eller gik han og døjede med en slem halsbetændelse?