1. Forum
  2. Debatten
  3. Snik-snak
  4. Solarie

Solarie

Sarah246

Sarah246

1 indlæg
  • Skrevet
Heej, jeg er en pige på 14 og skal konfirmeres her om 2 måneder. Jeg er sådan virkelig bleg og ved ikke hvor meget sol jeg skal tage så man virkelig vil komme til at se det. For har det ikke så godt med at vise min hud frem når jeg er så bleg. Har prøvet spraytan, men der kom nemt pletter.. Håber i vil hjælpe.
Litae

Litae

372 indlæg
  • Skrevet
Lad vær med at gøre det, det er meget dårligt når man er så ung: https://www.cancer.dk/forebyg/skru-ned-for-solen/solbeskyttelse/sluk-solariet/
Sarah246

Sarah246

1 indlæg
Det er jo heller ikke fordi jeg skal gøre det i flere år. Det er kun ind til min konfi. For at få kræft skal man jo gøre det flere år. Ved mig er det jo kun 2 måneder og hvis det er. Så må jeg få kræft. Men ønsker kun at der var nogen der ude der vidste lidt om det, så jeg kunne få besvaret mit spg :))
Maggiemus

Maggiemus

62 indlæg
  • Skrevet
Jeg vil virkelig fraråde dig at gå i solarie. Risikoen for at udvikle modermærkekræft hos unge under 35 er på 60%!! Du kan læse om det i linket. :) https://www.cancer.dk/forebyg/skru-ned-for-solen/solbeskyttelse/sluk-solariet/ Nu ved jeg godt at du har prøvet selvbruner før meen, du får lige nogle råd alligevel. Skrub din hud to gange om ugen med en skrubbehandske og en god body scrub. Man kan få en ret lækker en i matas med arganolie, og så smør din hud ind i creme hver dag. Cirka 14 dage før din konfirmation skal du begynde at bruge selvbruner, man kan købe en selvbruner hvor det er skum i stedet for spray, i Normal. Jeg mener den heddet St.Moriz, den er super nem og bruge og bygger farven naturligt op, uden at man bliver orange! Og nej du vil ikke have kræft! Og du finder nok ikke nogen på Woman der har lyst til at opfordre til solarie. :/ men hvis du alligevel vælger at hoppe en tur i grillen, så husk solcreme! factor 30. :) En sidste ting. Jeg var pisse bleg da jeg blev konfirmeret og jeg er stadig bleg. Så det er ikke jordens undergang :)