1. Forum
  2. Debatten
  3. Snik-snak
  4. Vandrehistorier

Vandrehistorier

PBT

PBT

47 indlæg
  • Skrevet
Hej alle kunne det ikke være sjovt at fortælle nogen vandre historier? Jeg har selv et par stykker :D Det er sent, virkelig sent. Jeg ved ikke hvorfor jeg bliver ved med at gøre det imod mig selv. Blive oppe til de sene nattetimer. Men aligevel var jeg her, gående op af min kældertrappe i komplet mørke, jeg undertrykker mine tanker og mine sygelige billeder og skræmmende lunefulde monster der leger med mit sind. Jeg ånder lettet op da jeg når toppen af trappen. Sikke nogle dumme tanker, monstrer findes jo ikke. Jeg lukker kælderdøren i bag mig, men pludselig springer den op med et brag. Jeg hopper forskrækket tilbage og kigger skræmt ned. En sok sad fast under døren så den ikke kunne lukkes. Jeg tager skrækslagen sokken op og smidder den ned i mørket i kælderen. Så blev sokken kastet tilbage til mig, og lander foran mine fødder. Jeg bor alene. (den fandt jeg på nettet) Har en jeg og min gamle klasse har fået fortalt af en lærer (skal lige nævnes at jeg kun gik i 3 klasse på det tidspunkt) Det handler om at 2 drenge laver et væddemål om at være på et gammelt slot weekenden og den der smutter først har tabt væddemålet. Dreng 1 bilder så sin mor ind at han sover hos dreng 2 i weekenden, og dreng 2 bilder sin mor ind, at han sover ved dreng 1 i weekenden. Drengende har hvad de skal bruge til de næste 3 dage. I deres rygsække har de lommelygter, mad, slik, papir, vand, og sodavand. Under den anden arm har de en sovepose og deres hovedpude. De mødes uden for slottets rustne port. De går ind i slottet og de kan se der ikke har været mennesker derinde længe. Rotter og edderkopper løber rundt i hele underetagen og tykt edderkoppespind hænger over det hele. De væmmes begge, men de er begge for stolte til at give op og tabe. De går op af de knirkende trapper og finder et rum der er ser mest beboeligg ud, hvis det nu alligevel skulle være. Rummet var lyst, nok fordi gardinet ikke var trukket for. De for deres ting ud, og dækker deres mad med noget af deres papir, så der ikke går dyr i. Dagen går på at udforske det store mystiske slot og dets store begroede have. Da mørket begynder at trænge sig på går de op på værelset og hyggesnakker og fortæller historier til hinanden imens de spiser og drikker. De hører en lyd, dreng 1 siger så til dreng 2 at det bare er en rotte. Dreng 2 er lidt urolig men glemmer det hurtigt igen. Da dette var sket flere gange blev drengende enige om at de ville finde ud af hvor lyden kom fra. De gik hen til trappen hvor lyden var mest tydelig og af uforklarlige årsager styrtede begge drengende ned af trapperne og brækkede nakken. Efter det uheld oplevede de dag igen og igen i mange år og det siges at de stadig er der men forældrene fandt aldrig ud af hvor de var eller hvad der var sket med dem.