1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. Au pair

Au pair

Cupsu

Cupsu

2 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Jeg beklager meget manglen på afsnit, men den ville simpelthen ikke lave dem. Hej med jer! Jeg er lige nu lidt på herrens mark og kunne derfor godt bruge nogle råd. Lige nu er jeg i gang med at skrive en ansøgning til en familie jeg har fundet i forhold til at de søger en au pair. Det er første gang jeg skriver en ansøgning der er rettet mod den type arbejde. Indtil videre har jeg skrevet følgende: Vedr.: Au pair Kære .... Jeg er en 22-årig ung kvinde, som har mod på at springe ud i noget helt nyt. Derfor har jeg valgt at prøve kræfter med det at være au pair. Jeg har i min tid indtil nu haft et sabbatår, hvor jeg blandt andet har gået på højskole. Inden da har jeg senest studeret forskningslaborant på Erhvervsakademiet i Aarhus, men valgte at springe fra det valg. Efter de nye regler om ret til uddannelse, er der desværre ikke mulighed for at tage flere end en uddannelse, og da laborantuddannelsen ikke er mit drømmejob, valget jeg at afbryde forløbet. Min langsigtede drøm er at blive neurofysiologiassistent. Udover at have snust til laborantuddannelsen, har jeg færdiggjort en HF på ......, hvor jeg blev student i juni 2016. Som person er jeg meget imødekommende og pligtopfyldende. Dette er også en af grundende til at jeg altid møder til tiden og fuldfører mine opgaver. Jeg er stabil og møder altid mine medmennesker med et smil. Derudover er jeg en energisk kvinde med en masse forskellige interesser, blandt andet holder jeg meget af at udfolde mine kreative evner ved brug af diverse tegne- og malefærdigheder. Min erfaring med børn kommer fra at jeg har en lillesøster og en håndfuld yngre fætre og kusiner. Jeg holder meget af børn og legebarnet i mig kommer også til overfladen en gang imellem. Jeg har ikke den store erhvervserfaring, da jeg altid har prioriteret mine uddannelser, og jeg har det godt med at fokusere på en opgave og ikke kaste mig over for mange ting af gangen. Når det så er sagt, har jeg mod på at udføre de opgaver og udfordringer jeg stilles overfor. I mine uddannelsesforløb og i mit privatliv har jeg stort set aldrig sygedage. Jeg tager mine gøremål alvorligt og har det bedst med at fuldføre mine opgaver til punkt og prikke og med grundighed både alene og i samarbejde med andre mennesker. For uddybning eller yderligere spørgsmål, kan I kontakte mig på email ...... Jeg er endnu ikke færdig og vil meget gerne vide hvad i tænker om det jeg har skrevet indtil videre. Bør jeg skrive mere om mig selv? Mange tak for jeres tid og håber der er nogen der kan hjælpe :)
Cupsu

Cupsu

2 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Deleted
culpa

culpa

529 indlæg
  • Skrevet
Med børn er det en dårlig ide at antyde at du kun kan håndtere en opgave ad gangen. Desuden burde du ikke skrive, at du ikke har meget erhvervserfaring. Når du ikke skriver at du har noget, må det jo gøre sig gældende at du ikke har noget erhvervserfaring, og du burde derfor ikke understrege noget som egentlig er negativt i forholdt til jobbet.
Cupsu

Cupsu

2 indlæg
  • Skrevet
Okay mange tak Culpa. Jeg var også selv i tvivl om netop de to ting. Jeg må lige slette de to ting. :)