1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. Dårlig samvittighed

Dårlig samvittighed

• Skrevet
Hey.. jeg er desværre den type som får fandens dårlig samvittighed over bitte små ting i hverdagen.. jeg er typen der tænker for meget over hvad folk tænker om mig.. Her er mit dilemma, som nok er ganske småt. Jeg arbejder i en tøj butik hvor vi er 7 piger. Hende den ene har inviteret til fødselsdag, og det var så meningen at jeg skulle op og åbne butikken dagen efter. Fair nok, nogen skulle jo gøre det. I går lokker et event mig helt vildt, som finder sted i Århus den dag hvor jeg har morgenvagten efter hendes fødselsdag. Uden at tænke over at hun holder fødselsdag, skriver jeg til hende med det samme, for at høre om hun kan tage vagten for mig så jeg kan komme med til Århus (hende og jeg er de eneste som må åbne butikken). Hun er typen som ikke siger nej, og tager den. Lige bagefter går det op for mig, at det netop er dagen efter hendes fest, og spørger hende flere gange om jeg ikke skal tage den tilbage igen, så hun rigtig kan være lang tid i byen, og have en god og lang aften.. men hun vil ikke af med den igen. Mit dillema nu, er at jeg har så dårlig samtidighed over at hun har taget den, og at jeg ikke har tænkt over at det netop var den dag, da jeg spurgte hende.. men samtidig vil hun ikke give mig vagten tilbage igen.. skal jeg bare lade være med at tænke over situationen, eller? Knus
Lilleskiden

Lilleskiden

33 indlæg
  • Skrevet
Kan godt forstå din lidt dårlige samvittighed. Det var en upser, men det kan jo ske for selv den bedste ;) Synes egentlig, at du har gjort hvad du kunne, i og med du tilbød at tage den tilbage. Synes du en gang for alle skal fortælle hende hvor dårlig samvittighed det gav dig, og så lade det være op til hende. Hvis hun stadig svarer det samme, så er det nok ikke noget der går hende så meget på sinde :)