1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. Dansk

Dansk

Soff

Soff

56 indlæg
  • Skrevet
Er der én af jer som læser Dansk på universitetet, eller er der nogen som kender nogen der gør? Er meget nysgerrig på hvor svært niveauet er, og hvor meget tid man bruger på studiet mm..
gitte345

gitte345

335 indlæg
  • Skrevet
Jeg kender mange, der læser dansk. De er ret sjove og virker til at have pænt meget fritid sammenlignet med andre studier!:)
MetteH-5bed2d3327

MetteH-5bed2d3327

1 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Jeg læser Dansk og er rigtig glad for det. Vi har omkring 6 forelæsninger hver uge, men derudover er der selvfølgelig også en del læsning. Som med alle andre studier er det nok lidt, hvad du selv gør det til. Nogle studerende kan sagtens bruge 40 timer om ugen, mens andre tager lettere på det. :)
Soff

Soff

56 indlæg
  • Skrevet
Det lyder rigtig fint. Er der mere du kan fortælle om studiet? Er man meget aktiv i forelæsningerne? Er eksaminerne svære (et eksempel på en eksamen)? Nu har jeg læst mig frem til, at en bacheloruddannelse i dansk, også handler om medier og kultur? Er det spændende synes du?
MetteH-5bed2d3327

MetteH-5bed2d3327

1 indlæg
  • Skrevet
Hej igen. Jeg beklager meget mit sene svar! Det er meget op til en selv, om man vil deltage aktivt til forelæsningerne eller ej. Nogle siger aldrig noget, nogle er meget på banen. Det er svært at svare på, om eksamenerne er svære. Der vil jo altid være nogle fag, man har lettere ved end andre. Studiet kan deles op i 3 hovedområder, nemlig litteratur, sprog og medier. Jeg kan især godt lide de to første. Der er Åbent Hus på AAU i starten af marts, som du kan tage til, hvis det er :) Du kan også prøve at komme med til en forelæsning - på den måde kan du selv danne dig et indtryk. Jeg vil også gerne fortælle mere, men jeg har nok brug for at vide, hvad du gerne vil have information omkring :)