1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. Hvad studerer du?

Hvad studerer du?

Lilli

Lilli

4 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Hej, jeg går 3.g, og er forvirret angående studievalg efter gymnasiet. Så jeg vil være utrolig glad, hvis jeg kunne få lov til at høre jeres erfaringer angående studievalg, og hvad I studerer.
alexpingvin

alexpingvin

479 indlæg
  • Skrevet
Medicin, hvilket jeg er utroligt glad for. Når det kommer til studievalg er det vigtigt at overveje om man både synes studiet og det/de jobs der følger studiet er spændende :) hvilke fag interesserer dig?
Lilli

Lilli

4 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
De naturvidenskabelige fag specielt biologi. Jeg har overvejet bioanalytikeruddannelsen. Men kender du nogle uddannelser, der ligner den? :)
Nadia

Nadia

366 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Jeg læser til sygeplejerske og jeg elsker det. Jeg elsker at arbejde med mennesker og finder alt det med kroppen spændende, men man skal dog overveje om man i fremtiden gerne vil arbejde på hellige dage og måske skal arbejde enten juleaftensaften og nytårsaften, samt at der er skiftende arbejdstider. Ville gerne have læst medicin men jeg er desværre bare ikke stærk nok boglig, så derfor tog jeg sygeplejersken! :)
culpa

culpa

114 indlæg
  • Skrevet
Jeg læser jura, og kunne ikke forestille mig, at lave andet end at arbejde med jura. Jeg synes, at det er meget interessant at arbejde med juridiske problemstillinger, og yde juridisk vejledning. Jeg har mere eller mindre altid vidst, at det var det, jeg skulle studere.
loui863j

loui863j

37 indlæg
  • Skrevet
Jeg var selv usikker på hvad jeg ville da jeg blev færdig, men jeg er kontorelev hos politiet, og det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget. Jeg får lov til helt vildt meget, og jeg har oplevet så vanvittig meget, i min tid hos politiet.
JanniH

JanniH

5 indlæg
  • Skrevet
Jeg er igang med social- og sundhedsassistent uddannelsen - og har par klassekammerater som også har taget gymnasiet inden og derefter SOSU.
LoveyouL

LoveyouL

28 indlæg
  • Skrevet
Jeg er uddannet psykomotorisk terapeut. Fed uddannelse, men desværre ikke så nemt at få job. Har nu søgt ind på en kandidat uddannelse, og håber jeg kan starte til september :-) Drømmen er at arbejde med forskning og i projekter om sundhed. Hvad er dine interesser? Via egne interessere fandt jeg frem til den uddannelse, jeg følte var mest rigtig for mig