1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. Hvordan sikrer man sig jobbet 100%?

Hvordan sikrer man sig jobbet 100%?

puffycake

puffycake

1 indlæg
  • Skrevet
Hej alle sammen. Jeg har søgt job i supermarkeder, da jeg slet ikke har haft held andre steder. Har søgt over alt - også uopfordret, men det har bare været afslag gang på gang, så nu prøver jeg at søge i supermarkeder, som jeg nu undgik. Er blevet kaldt til jobsamtale i Bilka, og er faktisk interesseret i at få jobbet, men pga. alle de afslag fra tidligere jobs, så er jeg ikke sikker på, om jeg overhovedet kan klare mig godt til jobsamtalen.. Og selv hvis jeg gør, hvordan sikrer jeg mig så jobbet 100%? Hvilke spørgsmål kan de finde på at stille? Hvilke former for svar ville være bedre end andre? Hvis I har søgt job i supermarked før, har I så oplevet at få afslag eller kender nogen som har? Kunne nemlig ikke finde så meget om jobansøgere få afslag fra supermarked, men det må da have været sket. De indkalder vel flere til en jobsamtale, så nogen må jo få et afslag, tænker jeg. Hvor ofte sker det (at man får afslag)?
culpa

culpa

262 indlæg
  • Skrevet
Du kan ikke sikre dig jobbet 100%, for et svar som måske er godt ved den ene jobsamtale er forkert ved den anden. Det kommer helt an på, hvem du sidder med. At virke selvsikker og accentuere hvor serviceminded du er, er altid godt. Du bliver nok spurgt om, hvad dine stærke og svage sider er. Derudover skal du ikke sige noget negativt om dig selv. De kan også spørge om, hvordan du arbejder under pres, hvordan du vil håndtere besværlige kunder, om du arbejder bedst selvstændigt eller sammen med andre, hvad din motivation er, for at få jobbet osv. Man kan ikke sige, hvor ofte man får afslag, det kommer an på, hvem man er. Nogle har aldrig fået afslag til et job i et supermarked, andre har fået 10. Hvis du ønsker det, kan jeg læse din ansøgning igennem, da jeg selv har arbejdet i flere supermarkeder da jeg gik i gymnasiet og under sabatår. Jeg plejer desuden at blive kaldt til samtale på mine ansøgninger, så du er velkommen til at sende den i en besked her på woman.dk :)
puffycake

puffycake

1 indlæg
Tak for svar :) Havde faktisk forberedt mig på dine spørgsmål, men samtalen var virkelig kort, så der blev ikke stille så mange spørgsmål. Vi snakkede primært om jobstillingen, og hvad der ville ske, hvis jeg blev ansat. Personligt synes jeg ikke, at det gik særligt godt, men jeg havde heldigvis en anden jobsamtale i samme uge, og den samtale gik rigtig godt. De virkede faktisk lidt interesseret! Det giver mig dog et dilemma: chancerne er nok små, men jeg vil gerne være forberedt på alle mulige resultater. Hvad nu hvis, jeg får jobbet begge steder? Håber ikke jeg ender med at skulle sidde og vælge i mellem de to jobs, for det ville være svært for mig. Tror du det ville det være en god ide at tage begge jobs? Kommer nok ikke op på 37t/u selv med begge jobs, men det virker som dårlig stil af mig, at sige til jobsamtalen at jeg er 100% ledig resten af året, men efter ansættelse så alligevel ikke er..
culpa

culpa

262 indlæg
Det ville jeg slet ikke bekymre mig om. De er ganske opmærksomme på, at man ofte søger flere stillinger, så du tager blot den stilling, som du bliver tilbudt først. Desuden er det slet ikke en mulighed for dig at arbejde begge steder, da det vil fremgå af din kontrakt, at du ikke må tage arbejde andre steder, end i den butik hvori du er blevet ansat, medmindre andet er aftalt. Og tro mig, hvis du gerne vil have flere timer, kommer det ikke til at være et problem. Man kan altid få flere timer.