1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. Psykologi

Psykologi

Mulle96

Mulle96

4 indlæg
  • Skrevet
Hej alle sammen!Jeg har siden jeg var helt lille gået med drømmen om at starte på psykologi studiet. Jeg har taget en HF, og har et snit på 8,1, så det er desværre ikke nok til kvote 1. Så det betyder selfølgelig jeg må søge ind af kvote 2. Kan man på nogen som helst måde forberede sig til testen? Og er der ting på ens CV som de vil vægte særlig højt? Håber i vil hjælpe <3
culpa

culpa

163 indlæg
  • Skrevet
Hvad har du på CV'et?
Mulle96

Mulle96

4 indlæg
Ikke rigtig noget relevant for studiet tror jeg. Har 2 års efterskole og en smule frivilligt arbejde, ellers ikke. Så det var bare om der var noget som kunne være godt at have med, når man søger ind. :)
culpa

culpa

163 indlæg
  • Skrevet
Når det er et studie som psykologi skal du nok have læst medicin eller sygeplejerske før, eller have arbejdet med psykologi direkte, ellers kommer det med stor sandsynlighed til at have relevans for din ansøgning.
Mulle96

Mulle96

4 indlæg
Ja okay. Troede slet ikke at det var en nødvendighed, at tage andre psykologibaserede uddannelser først for at få erfaring. Men tak for hjælpen. :)
Sprinter84

Sprinter84

4 indlæg
  • Skrevet
Har du afklaret hvilken gren af psykologi du vil læse? Er det erhvervspsykolog, psykiatri eller noget helt tredje? Jeg tog dette kursus for ca. et år siden. https://www.coursera.org/learn/introduction-psych. Bare for hyggens skyld. Du kan sagtens se det på 1,5 hastig. Så varer det kun 12 timer. Det er en god måde, at blive introduceret til et fag. Jeg håber det kan hjælper. Held og lykke med at komme ind. Krydser fingre.