1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. SKAT tilbage?

SKAT tilbage?

MissJane

MissJane

77 indlæg
  • Skrevet
Hej ! Jeg har brug for hjælp til at rette min forskudsopgørelse for 2018.. Min månedlige løn, svinger mellem 6-9.000 efter skat.. Jeg har kun haft job i 6 mdr ca. Før det, var jeg på SU.. Hvordan skal jeg beregne min lønindkomst, som jeg skal taste ind på min forskudsopgørelse - er der nogen der kan hjælpe mig med at regne det ud? + Et fif til at jeg er sikret penge tilbage, og at jeg IKKE skal tilbagebetale..? Knus
Træet

Træet

40 indlæg
  • Skrevet
Jeg vil forslå dig at ringe til SKAT. Det gjorde jeg, og det var en kæmpe hjælp. Det tager måske 10-15 min at komme igennem hvis du ringer om formiddagen. Men kan sige så meget, at du skal taste ind hvor meget du TROR du kommer til at tjene. Det er svært når man ikke har en fast månedsløn, men så må man bare lave et anslag. Da jeg snakkede med SKAT, så troede jeg at man bare skulle sætte sin forventede løn indkomst meget højere end man forventede. Men det gjorde han mig opmærksom på, at det skal man passe på med fordi ens beskæftigelsefradrag så bliver ændret. Det er et værre puslespil, men prøv at google, der er mange artikler om det.
Solinvictus

Solinvictus

2 indlæg
  • Skrevet
Du kan aldrig være sikret at du får penge tilbage i skat - med mindre man snyder :)
Træet

Træet

40 indlæg
  • Skrevet
Jo du kan da bede din arbejdsgiver om at sætte trækprocenten for højt.

Mest populære tråde