1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. Skift af gymnasium

Skift af gymnasium

albertegr

albertegr

1 indlæg
  • Skrevet
Hej. Jeg står i den situration at jeg meget gerne vil skifte gymnasium. Jeg har lige afsluttet grundforløbet, og er nu kommet i min nye klasse. Det skal lige siges, at tanken om at flytte gymnasium, ikke først er kommet nu, men har været der siden den første uge. Jeg var ikke helt dus med min grundforløbs klasse, men valgte dog at se hvordan tingene forløb, når jeg nu kom i min rigtige klasse. Problemet er bare, at jeg virkelig ikke føler mig velkommen. Der blev på meget kort tid dannet kliker, og det er ikke helt let at blive en del af. Jeg har ondt i maven over at skulle i skole, da typerne ikke generelt er nogen jeg klinger så godt med. Jeg vil meget gerne skifte til et andet gymnasium, hvor mange jeg kender går. Spørgsmålet er bare hvordan, så hvis nogen har noget erfaring eller blot en kommentar til mit dilemma, er i meget velkomne til at efterlade den. På forhånd mange tak for hjælpen:))))
1987-male

1987-male

2464 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Gå ind på kontoret og sig, at du gerne vil tale med en studievejleder, så hjælper de dig med at få en tid. Så siger du det bare til ham som det er, jeg har det ikke godt med at gå her, så snakker i frem og tilbage og du får det bedre. Han siger til dig, gå hjem og tænk over det, hvis du stadig vil skifte, så mødes vi bare igen og finder ud af, hvordan du kommer ind et nyt sted. Imens, flyt fokus til noget andet, læs en bog, fx eckhart tolle en ny jord, den vil hjælpe dig, eller dale carnegie, how to win friends and influece people. Den findes også på dansk, kan bare ikke huske titlen. Jeg havde selv problemer med venner i folkeskolen, både med det modsatte køn og med drengene. Pigerne troede jeg man blev "populær" hos ved at være den der spillede bedst fodbold i klassen, og drengene, dem prøvede jeg altid at overbevise om mit synspunkt, fordi "jeg havde jo ret". "Den var over stregen", ala bamsefar her http://forum.woman.dk/debatten/kaerlighed/jeg-har-vaeret-min-kaereste-utro-6656dbc6-7943-4e52-9973-76f1eb0507bb Det kan godt være du vinder diskussionen på det, hvor folk siger hvidt flag, men du taber alle mennesker omkring dig, fordi du ikke er i stand til at værdsætte dem ved i det mindste at prøve at se tingene fra deres perspektiv. Så for at flytte dine tanker lidt fra problemstillingen, så prøv at undersøge til næste gang til det evt. nye gymnasie, hvad du kan gøre anderledes næste gang med ja, "mennesker". Jeg skiftede strategi i gymnasiet. Fodbold handlede om at værdsætte de andre drenge for deres fodboldspil og aflevere bolden til den anden angriber, selvom jeg vidste at jeg kunne score selv. Så var jeg pludselig interessant, fordi jeg anderkendte dem for dem de var og det de vil være. Mænd elsker "ego massage". Altså groft sagt: "Du har ret" så lyser deres øjne op. Og pigerne, de interesserer sig ikke for hvor mange mål jeg kan score per kamp, eller hvor mange indlæg jeg har her på siden. De interesserer sig for, at DU interesserer dig for, hvad der rører sig hos dem. Når du så en dag har fået venskaber nok af begge køn, fordi du læser mennesker, før de læser sig selv, så er det dig der vælger. Bare fordi man kan "få" personen, er det ikke ensbetydende med at man skal "have" personen. Vælg dem der giver dig energi og ikke tager energi fra dig, også hvis dem der tager energi, kan være mere fristende at være sammen med, fordi de tilsyneladende "har det hele". Det har de også, men inderst inde er de tomme. Men den tid den sorg, først ind i varmen via den korteste vej ved hjælp af lidt "ego massage" til dine nye klassekammerater, det du har carnegie til som a til b akutløsning - MEN dernæst, i resten af livet, skil fårene fra buggene, livet skal ikke være falskt, bare for at man kan nå sine mål, fx komme ind i varmen hos mennesker. Vær sammen med de personer der rent faktisk kan tåle kritik og rent faktisk lytter til dig, når du ønsker dem i en anden retning, uden regidt at stå fast på deres, og vær sammen med mennesker der kan lære dig noget, om dig selv, som du ikke vidste. (Igen, mit syn på verden - jeg kan sagtens tage fejl)

Seneste tråde