1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. SRP

SRP

Signek

Signek

1 indlæg
  • Skrevet
Hej alle. Jeg skrev srp i december, og er følgelig blevet meget nervøs for, om der kan ske noget ved at analysere det samme som der er gjort i en anden opgave. Jeg har opstillet analysen anderledes, og har lidt en anden vinkel på teksterne. Dog har jeg efterfølgende set, at vi har benyttet mange af de samme citater, og flere steder kommet frem til mange af de samme pointer. fx én af de samme tematikker, ud fra det samme citat. Der er få steder der er sætninger der minder meget om hinanden, men hvornår mener i at man skal være nervøs for disse ting? Fortryder bare meget, at jeg ikke valgte andre tekster... (desuden har vi benyttet nogle af de samme sociologer og begreber, men har brugt begreber på en helt anden måde).. Mvh
Octavia

Octavia

5 indlæg
  • Skrevet
Hej Signe, Det er en helt normalt ting at være nervøs over ens SRP, og jo længere tid man bruger på at bekymre sig desto mere frygter du, at det kommer til at gå skidt. Det er ikke nogen forbrydelse at inspirerer sig efter en andens SRP - så længe at du bare ikke “copy-paste” sætninger fra andres opgaver og ind i din egen. Ved anvendelsen af de samme citater, er det kun positivt - det betyder at det ER nogle vigtige pointer, siden det også nævnes i den anden SRP ( du har sikkert fanget det essentielle i din tekst). Ang. det med brug af de samme sociologer, så går jeg stærkt ud fra, at du har haft vejledere som enten har henvist til dem eller bekræftet, at det ville være en god ide, at nævne disse sociologer - så det skal du ikke frygte. Så længe at intet i din tekst er direkte taget fra en anden kilde skader det ikke. Hvis du nu går hen og bliver helt nervøs, så skal plagiat være helt oppe på 15% før du bliver sendt til rektors kontor - og 15% er faktisk mange sætninger. Så jeg vil mene, at du ikke skal have nogle grund til bekymring! Håber jeg kunne hjælpe ;-)
Signek

Signek

1 indlæg
Tusind tak! Det hjælper. Jeg vil opdatere når jeg får svar :-)

Seneste tråde