1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. SRP HJÆLP

SRP HJÆLP

Zes1

Zes1

2 indlæg
  • Skrevet
Hej, jeg skal til at vælge emne til SRP og overvejer at skrive om parforhold i det senmoderne samfund i fagene engelsk og samfundsfag. Derfor vil jeg høre om nogen af jer har skrevet om det eller noget lignende, og hvis i har nogle ideer, materiale, noveller osv. der kunne passe til emnet. I må meget gerne også komme med ideer til et andet emne man kan skrive om i fagene, som i har gode erfaringer med. På forhånd tak for hjælpen!
Bellis

Bellis

74 indlæg
  • Skrevet
Du kan med fordel inddrage Anthony Giddens! Han taler rigtig meget om det det han kalder det rene forhold og plastisk seksualitet, og begge begreber vil du kunne inddrage rigtig godt i forhold til dit emne. Han har også nogle spændende teorier om det senmoderne samfund. Det kunne være spændende hvis du fandt en sociolog eller lignende der mente noget andet end Giddens. Derudover kan du se om du kan finde nogle litteratur omkring sociale medier og parforhold, der har været en del danske artikler som kan diskuteres til døde i en srp - jeg ved ikke om du skal bruge litteratur på engelsk, når du skriver i faget engelsk, men mon ikke man også kan finde noget lignende på engelsk :)
Zes1

Zes1

2 indlæg
Tusind tak for svar! Jeg tænker at tage fat på Giddens, Ulrich Beck og Bauman der alle har nogle teorier om kærlighed og parforhold. Jeg overvejer også at analyse to afsnit af Sex and the City, men føler mig lidt usikker på at skulle analyse en serie. Har du nogle eksempler på artikler eller litteratur der kunne bruges, også selvom de er danske? :)

Seneste tråde