1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. Studiejob

Studiejob

samar

samar

1 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
.
culpa

culpa

163 indlæg
  • Skrevet
Det handler ikke kun om, hvem man kender. Jeg kender sådan set ingen, som har fået deres studiejob, fordi de kendte de rette. Der er ingen som hyrer en medarbejder, som ikke er kvalificeret, bare fordi, at vedkommende er blevet anbefalet af en anden i firmaet. Desuden skal alle starte et sted, og det er langt fra alle som kender nogen i det firma hvor de gerne vil arbejde. Ift. erfaringen er dette selvfølgelig en faktor, men samtidig vil arbejdsgivere hellere have folk, som er længere i uddannelsen. At du ikke har et job endnu kan skyldes, at du er lidt sent ude. Mange vil gerne have en, som minimum har et år tilbage af studiet. Derudover kan det være, at din ansøgning ikke er godt nok skrevet, da det er her, at arbejdsgiveren skal vurdere, om de vil kalde dig til samtale. Erfaring er ikke alt, de vil jo også gerne have en, som passer ind i virksomheden, så ansøgningen er virkelig vigtigt. Du kan eventuelt lægge din ansøgning op her, så folk kan komme med forbedringer :) af generelle råd til ansøgninger kan jeg sige; at du skal se i ansøgningen hvilken type de gerne vil have, og hvad vedkommende skal kunne, uden at bruge de samme ord i din ansøgning, du må aldrig sige, hvad du ikke kan, men skal henlede opmærksomheden på alle dine styrker, du skal vise interesse for netop den virksomhed du søger job i, og det er altid en god ide at sige, hvordan man er som medarbejder. Skriv desuden en ny ansøgning til hver stilling, da det ofte er nemt at se, om det er en ansøgningen som muligvis også er blevet sendt til 10 andre, hvilket ikke er en god ting. Desuden er det vigtigt, at du fortæller hvordan netop dine faglige kundskaber er noget de mangler i deres virksomhed, men uden at lyde for selvglad :)
samar

samar

1 indlæg
Deleted
culpa

culpa

163 indlæg
  • Skrevet
Jeg kan godt læse den igennem