1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. Sygeplejerske

Sygeplejerske

n99

n99

1 indlæg
  • Skrevet
Hej alle :-) Jeg er meget forvirret i øjeblikket.. Jeg er nyuddannet sygeplejerske, som arbejder i hjemmesygeplejen. Jeg kan mærke, at lønnen fylder rigtig meget! Derudover så siger det almindelige sygeplejerskejob mig ikke noget, jeg vil hellere forske i medicin eller noget andet specielt. Der er ingen specialer, der siger mig noget, så det er hellere ikke en mulighed. Er der nogen sygeplejersker herinde, der har et anderledes job som sygeplejerske og hvordan er jeres løn? /N
Thefairytale

Thefairytale

118 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Hvis jeg var dig, ville jeg mig melde mig ind i gruppen "jeg er sygeplejerske" på facebook, her har der været opslag om forskellige sygeplejerskestillinger og nogen arbejdede med noget helt andet som man slet ikke forbinder med et sygeplejerskejob :-) F.eks job i medicinalindustrien, socialt arbejde, egen kosmetisk butik, forsikringsselskaber. Men langt de fleste stillinger følger jo overenskomsten, så med mindre du har nogle specielle kompetencer som du kan bruge når du skal forhandle løn, ved jeg ikke hvad dine chancer er for at få en højere løn. Måske du skal skifte til den private sektor? En kandidat kunne også være en mulighed, så kan du vel lave akademisk arbejde og få nogle andre stillinger. Men hvorfor dælen har du uddannet dig til sygeplejerske, hvis ikke det er din interesse? samt du kender jo lønnen for en sygeplejerske, så hvorfor har du valgt denne vej? Spørger af forundring og nysgerrighed? :-)
Pige124

Pige124

1 indlæg
  • Skrevet