1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. Sygeplejerske

Sygeplejerske

n99

n99

1 indlæg
  • Skrevet
Hej alle :-) Jeg er meget forvirret i øjeblikket.. Jeg er nyuddannet sygeplejerske, som arbejder i hjemmesygeplejen. Jeg kan mærke, at lønnen fylder rigtig meget! Derudover så siger det almindelige sygeplejerskejob mig ikke noget, jeg vil hellere forske i medicin eller noget andet specielt. Der er ingen specialer, der siger mig noget, så det er hellere ikke en mulighed. Er der nogen sygeplejersker herinde, der har et anderledes job som sygeplejerske og hvordan er jeres løn? /N
Thefairytale

Thefairytale

118 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Hvis jeg var dig, ville jeg mig melde mig ind i gruppen "jeg er sygeplejerske" på facebook, her har der været opslag om forskellige sygeplejerskestillinger og nogen arbejdede med noget helt andet som man slet ikke forbinder med et sygeplejerskejob :-) F.eks job i medicinalindustrien, socialt arbejde, egen kosmetisk butik, forsikringsselskaber. Men langt de fleste stillinger følger jo overenskomsten, så med mindre du har nogle specielle kompetencer som du kan bruge når du skal forhandle løn, ved jeg ikke hvad dine chancer er for at få en højere løn. Måske du skal skifte til den private sektor? En kandidat kunne også være en mulighed, så kan du vel lave akademisk arbejde og få nogle andre stillinger. Men hvorfor dælen har du uddannet dig til sygeplejerske, hvis ikke det er din interesse? samt du kender jo lønnen for en sygeplejerske, så hvorfor har du valgt denne vej? Spørger af forundring og nysgerrighed? :-)
Pige124

Pige124

1 indlæg
  • Skrevet
Ohh igen sygeplejersker og brok omkring deres løn. Jeres løn er ikke dårlig, man bliver ikke rig af at være offentlig ansat så stop nu. Tror i at økonomerne osv. Tjener gode penge ved at have et arbejde fra 8-16. Nej! De arbejder måske 50 timer om ugen og tager arbejde med hjem. Er så træt af at hører sygeplejersker tude over deres løn. Man kan sagtens tjene en rigtig god n, det kræver bar at man er villig til at gøre det ekstra, ligesom andre brancher kræver. Hvad skal en gymnasielærer så sige? De har læst i 5 pr og derudover 2 års pædagogikum og deres løn er ikke prangende. Heldigvis er der så mange muligheder som sygeplejerske, at du ikke er bundet til at være på en afdeling, hvor der nogle gange kan være ret så kedeligt. Mulighederne er mange, kræver bar man putter energi i. Intet er nemt, og ingen får foræret drømmejobbet.
Anton94

Anton94

13 indlæg
  • Skrevet
Hey piger... er i alle sygeplejersker her? fordi så har jeg nogle spørgsmål :)
Thefairytale

Thefairytale

118 indlæg
Din tilgang til trådstarter er ikke særlig konstruktiv, vedkommende må da gerne være utilfreds med sin løn, det er da en helt personlig sag. Selvfølgelig kan man komme til at tjene mere og måske bedre som sygeplejerske, det kommer jo an på hvad man vil bruge uddannelsen til. Nej en basis sygeplejerske med over 30 års erfaring tjener, efter min mening, ikke ret godt, men igen det er jo set med mine øjne. Derudover angiver hun at hun ikke arbejder på en sengeafdeling, men i din kommunale hjemmepleje, og i det kommunale regi er lønnenofte lidt højere end regionens. Den private sektor tager som oftest ikke nyuddannede sygeplejersker ind idet de efterspørger sygeplejersker med erfaring hvilket de også sagtens kan finde. Hvis gymnasielærerne er utilfredse med deres løn, er det da bare helt i orden - Who at I to judge? Du kan heller ikke sammenligne sygeplejersker med gymnasielærer og du eller jeg skal heller ikke afgøre om man må være utilfreds med sin løn. Din argumentation er meget ringe og meget lidt konstruktiv, kom med nogle saglige og faglige argumentationer og så kan vi føre en ordentlig debat.
Thefairytale

Thefairytale

118 indlæg
Spørg løs 😊

Mest populære tråde