1. Forum
  2. Debatten
  3. Studie og job
  4. What to do?..

What to do?..

TineG

TineG

41 indlæg
  • Skrevet
Hej tøser. Jeg blev for ca 3 uger siden ansat i en lille sko butik midt i Esbjerg. (Ingen grund til at fortælle hvad butikken hedder) :D Butikken består af 2 voksneansatte, 2 under 18 år, og så er der mig som den 3. voksenansatte nu. Jobbet består af rigtig mange vagter i hele juli samt august. Jeg er blevet ansat for at kunne dække de mange vagter (har faktisk intet sommerferie) før jeg lige pludselig skal begynde på mit nye studie d.1/9.. Desværre er jobbet SLET ikke noget for mig alligevel, og er ikke helt som jeg havde forventet. Der udover, er min chef ret strid, og "hundser" meget med én... Ikke nok med det, så er jeg blevet kaldt til en anden samtale (fra en jobannonce jeg ansøgte inden jeg fik mit nuværende job).. Det sted jeg er blevet kaldt til samtale hos, er super studierelevant for mig.. - Desværre har jeg ikke samvittighed til at skulle sige op i skobutikken? De har jo ansat mig, således at de kan komme på sommerferie.. Så når f.eks min chef er på ferie, er det kun mig og den anden voksneansatte som er der i 2-3 uger til at lukke butikken. Hvis jeg så siger op, så er hun helt alene om at skulle lukke butikken alle ugens dage.. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op? Hvad havde I gjort? Og hvordan... - Ps. I min ansættelseskontrakt står der, at hvis jeg har været ansat under 3.mdr, kan både min chef og jeg, fratræde mig fra dags dato jeg bliver opsagt/siger op..... Kram fra en forvirret pige, som ikke har lyst til at gøre nogen stresset eller vrede..
Supernova1

Supernova1

164 indlæg
  • Skrevet
Ej du ligesom min veninde, hun turde hellere ikke at sige op, så hun holdte bare op med at dukke op indtil hun blev fyret
Smaek-kys

Smaek-kys

2061 indlæg
  • Skrevet
Du skal sige op, og ikke tage hensyn til dem. Det er dit liv, det er dig selv du skal sætte først, og du skal leve med dine beslutninger. Sig op, tag de vagter du har indtil du er færdig, og så tager du til samtale på dit studierelevant job.
Caroline95

Caroline95

13 indlæg
  • Skrevet
Jeg var i samme situation med et job der var virkelig virkelig skidt og en chef der var verdens største heks! Jeg er konfliktsky af helvedes til og turde viiiiirkelig ikke sige op, fordi jeg var direkte bange for at min chef ville sige et eller andet til mig! Tag til jobsamtale og hør hvad de har at sige og tilbyde og så er det bare med at få sagt op. Det bliver ikke sjovt at sige det til chefen, tro mig, men det er nødvendigt for dig! Du får det også bare skidt i sidste ende hvis du hele tiden går og er ked af at skulle på arbejde enten pga. dårligt arbejde eller dårlig chef. Hvis du har mulighed for stadig at leve hele sommeren uden job, så synes jeg også at du skal overveje at sige op selvom du måske ikke får det andet job. Studierelevante jobs er bare super, så det håber jeg virkelig for dig at du får! Så længe at der står som der gør i din kontrakt, så har du jo ret til at sige op med rimelig kort varsel. Tilbyd evt. at du kan være der et par efter opsigelsen for lige at få det sidste med, men stadig ikke så de bare bruger dig og ikke leder efter en ny til jobbet. Opsigelsen bliver ikke sjov, men i sidste ende er det den bedste løsning for dig!
TineG

TineG

41 indlæg
  • Skrevet
Tusind tak for jeres råd piger! Og I har helt ret! - Jeg fik idag sagt op.. Min chef blev rasende, og sagde at jeg var sindsyg egoitisk og at man ikke bare skider sådan på folk - og nu var det ikke sikkert at hun kunne holde ferie.. Hun blev så rasende og talte meget ned til mig, så jeg faktisk blev ked af det. Jeg sagde flere gange til hende, at jeg er oprigtigt ked af det, men jeg er nødt til at træffe et valg om at vælge det studierelevante job.. Her siger jeg så til hende, at hvis hun stod i samme situation som mig, ville hun nok have gjort det samme.. Hvor hun så svare "det kan du tro jeg ikke havde"... - Det ender med at hun rejser sig op og siger at hun skal have nøglerne - hvor jeg så siger at jeg da havde i tankerne at arbejde ugen ud.. Her bløder hun pludselig LIDT op, og siger at så får hun bare nøglerne torsdag (sidste vagt)... Hold nu op... Har aldrig følt mig som et så elendigt menneske... :(
Caroline95

Caroline95

13 indlæg
  • Skrevet
Jeg vil lige sige at det er pisse sejt at du gjorde det! Nu er det noget tid siden, så du må være færdig der og jeg håber ikke at din sidste uge var frygtelig! Jeg syntes bare lige at du skulle have at vide at det var skide godt at du gjorde det når du kunne mærke at det ikke var det rigtige for dig! Jeg vil da også lige høre hvordan det så er gået med det andet job, som var studierelevant :)