1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. For lavt stofskifte?

For lavt stofskifte?

l4760

l4760

57 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Jeg håber deres nogle herinde der har erfaring med dette.. Jeg har i lang tid mistænkt at mit stofakifte er for lavt. Jeg har utrolig mange symptomer på det og har også været ved lægen med det. Mine tal var lidt forhøjet, men de ville ikke give noget for det. Jeg føler mine symptomer er blevet rigtig slemme hen over det sidste stykke tid. Her er de symptomer jeg oplever: Jeg har tør og ru hud, Min stemme er hæs, Jeg er EKSTREMT træt hele tiden, Har rander under øjnene, Mine øjne er lysfølsomme, Jeg har været svimmel de sidste par dage, Mit humør er let til at ændre sig, Jeg fryser hele tiden, Jeg kan ikke tabe mig, Jeg er glemsom, Mine menstruationer har ændret sig - de har været forsinket 3 gange i træk og jeg har meget større smerter og anderledes smerter, Jeg har på det sidste været hævet i ansigtet. Jeg ved disse symptomer kan være mange ting, men jeg har altid haft en del af disse symptomer. Jeg ved bare ikke om jeg skal gå til lægen da jeg ikke gider at få afslag igen når mine tal faktisk er forhøjet. Har i nogle gode råd? Burde jeg tage til lægen eller er der andre bud på hvad der kan være galt?
contrast

contrast

1398 indlæg
  • Skrevet
Jeg synes du skal tage til lægen igen og forklare de her symptomer. Om det så er for lavt stofskifte eller ej, så er det da symptomer der skal tages seriøst - så noget skal du i hvert fald have for at afhjælpe det. Vær stædig og accepter ikke hvis de bare undviger at hjælpe dig ordentligt.
CCW

CCW

25 indlæg
  • Skrevet
Jeg har lige været til læge med samme formål. Jeg fik ikke engang lov til at se tallene, og nu kan jeg ikke logge på sundhed.dk for selv at se dem. Jeg loggede faktisk herind for at skrive et indlæg om kunsten at gå til læge. Kan ikke sige andet end held og lykke med at få lægen til at hjælpe dig!
l4760

l4760

57 indlæg
Jeg fik heller ikke at vide HVOR forhøjet mine tal var, og fik overhovedet ikke tal at vide. Ved du hvad man kan gøre som alternativ? Kan man kontakte sygehuset? :-) Men jeg følte godt nok heller ikke det var til nogen hjælp overhovedet da jeg var til lægen med det. Konsultationen inden jeg fik taget blodprøver gik MEGET hurtigt og jeg blev ikke rigtig lyttet til.. Så der er åbenbart noget omkring det som lægerne ikke vil gå videre med af en grund??
CCW

CCW

25 indlæg
Har du læst bogen "få livet igen"? http://www.thyreoidea.dk/diverse/boganmeldelser/faa-livet-tilbage-en-bog-om-lavt-stofskifte.html Der står nogle gode råd, men de går desværre på: vær bedre klædt på end lægen, bliv henvist til en endokrinolig, men ikke en hvilken som helst endokrinolog, men en mest speciale i stofskifte, og her skal du nok omkring forrummet, jeg linker til, og så kan de blive nødvendigt at skifte til en mere samarbejdsvillig læge, men det er jo ikke os alle, der bor i en landsdel, hvor det kan lade sig gøre.
CCW

CCW

25 indlæg
og hvad du mere kan gøre: tjekke dine tal på sundhed.dk. Så kan man sidde hjemme i ro og mag og studere dem. Hvis jeg nogen sinde gider gå til læge igen, vil jeg tjekke dem hjemmefra, før jeg snakker med lægen igen.
Liselotte80

Liselotte80

4 indlæg
  • Skrevet
Har du overvejet om du er stresset eller tænkt over om din kost kunne have en betydning? :)