1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Ingen menstruation

Ingen menstruation

emma3662

emma3662

5 indlæg
  • Skrevet
Hej jeg er en rask pige på 16 år. Min problem er at jeg har ikke haft min menstruation siden den 9. november 2017. Jeg har haft menstruation siden jeg var 11 år. Og jeg fik p-piller da jeg var 15 år fordi jeg havde slemme mavekramper. Men jeg oplevede for ca i år siden at jeg fik synforstyrrelser og halvdellen af min ansigt blev ''lam'' så min læge og jeg besluttede at stoppe med p-piller. Og min menstruation har været regelmæssig siden. Men nu er det helt galt. Min mor siger det er meget normalt i min alder men jeg er træt af at vente på at jeg får den. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg ved ikke om der er noget galt med mig eller om det er normalt. Håber I kan hjælpe :)
culpa

culpa

561 indlæg
  • Skrevet

Op til de første 18 måneder efter at du er stoppet med p-piller kan man opleve ureglmæssigheder i sin menstruation. P-piller er jo fulde af hormoner. Hvis du ikke har haft ændret dine spisevaner, er stresset eller begyndt at træne meget, er det meget muligt at det er grundet p-pillerne. Du kan eventuelt gå til lægen, hvis du vil være helt sikker.

Aisa

Aisa

64 indlæg
  • Skrevet
Der er absolut intet mærkeligt i uregelmæssig eller udebleven menstruation. Der kan være rigtig mange faktorer, der spiller ind. Bl.a. det at du går og tænker på det, kan stresse kroppen, så den udebliver. Prøv at slippe "kontrollen ", så kan det sagtens være, at den kommer. Mere behøver der såmænd ikke at skulle til 😊
emma3662

emma3662

5 indlæg
Mange tak, må jo bare vente og se hvornår den komme :)
emma3662

emma3662

5 indlæg
Mange tak, så må jeg vente og se hvornår den kommer :)
Naika

Naika

432 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Havde en periode med anoreksi,som yngre,og der forsvandt min menses det kan den ved større vægttab,så hvis du har været meget slankefokuseret,og tabt dig kunne det fx være det,så er løsningen,at tage et par kilo på var selvfølgelig ligeglad den gang,da jeg var syg,men den kom tilbage,da jeg tog nogen kilo på håber den snart vender tilbage til normal det har højst sandsynligt,at gøre med p pillerne,men der kan være anden årsag <3

Seneste tråde