1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Jeres fitness rutiner?

Jeres fitness rutiner?

vaniljestang

vaniljestang

246 indlæg
  • Skrevet
Ja, hvordan træner I i centeret og med hvad og hvordan? Træner I hele kroppen hvergang eller split program? Nogle der har nogle gode øvelser man kan lave i fitness center? Evt med cables eller nogle af de mere "avancerede" maskiner? Jeg kender nemlig kun til de almindelige maskiner. Men de der med cables eller hvor man selv kan sætte forskellige håndtag på osv, aner jeg ikke hvordan man gør, så kunne godt bruge lidt inspiration, så det ikke altid er det samme :-) Jeg selv plejer at træne de forskellige maskiner til inder og yderlår, den hvor man drejer til maven også plejer jeg at bruge frie vægte til lunges og squats.
chikua

chikua

389 indlæg
  • Skrevet
Jeg plejer at gå på youtube for at finde inspiration. De viser også, hvordan man laver øvelserne :)
vitaminwater

vitaminwater

277 indlæg
  • Skrevet
Jeg træner sådan her: skulder/triceps, biceps/ryg og ben. Så jeg kører 3 split program og er super hvis man træner 5-6 gange ugentligt. Men hvis du har tid 2-3 gange om ugen, så vil jeg helt klart anbefale full body! Og så lave de store øvelser som: squat, dødløft, push Press (stang over hovedet og skubber op) og bænkpres. Jeg har super mange øvelser til de forskellige muskelgrupper. For ben: dødløft (også ryg), hip thrust, ben pres, leg extension. Overkrop: pull Down, rows, chin ups med elastik, lateral raises, front raises mm. Der er uendelige mange!
Hello-Mr.

Hello-Mr.

114 indlæg
Meget gerne nogle links / søge ord.....
Zizzy

Zizzy

1 indlæg
  • Skrevet
okay. Jeg lægger som regel ud med "instant back pain curls": den går i al sin simpelhed ud på at du binder et reb fast i et tårn, loader den med maksimalt antal kilo og sætter rebet fast om nakken, hvorved du trækker hele din øvre ryg tilbage mod gulvet - kun med din nakke. din hals er blottet i øvelsens udførelse, så pas på glubske hunde, der eventuelt skulle være centeret - skaf dig en spotter. instruer ham i at dække din hals, hvis han vurderer din strube som værende mål for et K9 tandsæt af kaliber, der ville få JAWS-hajen til at skide i bukserne. En rigtig fin måde at dække en anden mands hals, lærte jeg i min tid som hjemmeværnsaspirant, da jeg fik til opgave at bevogte den østlige del af hærens lager for aflagte luftkort i Holstebro. Teknikken findes i, at du simpelthen, hvis din partners strube er truet, lægger begge dine hænder fladt hen over halsregionen mens du skriger som stukken gris. Lyden virker meget skræmmende på næsten alle pattedyr, og vil med stor sandsynlighed forårsage en retræte hos en angriber. Dernæst tager jeg gerne nogle "shin´ol´mollys" - og nu er det naturligvis her jeg nok kommer til at fremstå som en blærerøv, for øvelsen her er bestemt ikke tiltænkt de glade amatører. Du finder en medicinbold, som er alt andet end let. Så sparker du den rundt gennem hele træningscenteret indtil din vrist giver efter, og siger stop. Du kan muligvis ikke gå normalt længe efter, da din fod sikkert har lidt alle mulige former for usunde overbelastninger, men du fik en rigtig god træning ud af det.

Seneste tråde