1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Kalorier

Kalorier

Belle1990

Belle1990

1006 indlæg
  • Skrevet
Hejsa... Jeg har nogle spørgsmål ang. kalorier, som jeg håber at i kloge mennesker kan hjælpe med at svare på :) Jeg vil gerne tabe mig, vejer lige på den anden side af 100 kilo, og jeg går efter at indtage 1500 kcal om dagen. Det har jeg dog svært ved at holde mig indenfor, så jeg vil prøve at finde ud af, hvad jeg skal indtage, for at tabe mig... Og alle steder jeg har kigget, siger de at jeg skal indtage omkring 1900 kcal. Det virker dog ret voldsomt, så hvordan finde jeg ud af, hvor meget jeg skal indtage, for at jeg taber mig? Samtidig har jeg et spørgsmål til udregning af kalorier i den mad jeg spiser. Jeg er begyndt at lave min egen müsli og mine egne müslibarer, og der kunne det være sjovt at vide, hvad kalorieindholdet er i det. Bag på posen af nødderne står der hvor mange kalorier der er pr. 100 gram nødder. Kan jeg dermed regne ud, hvor mange kalorier der i de gram forskellige nødder, jeg bruger, lægge det tal sammen og dividere det med antallet af müslibarer jeg har, og dermed finde kalorieindholdet af hver müslibar? Håber at det sidste spørgsmål gav mening :)
gitte345

gitte345

283 indlæg
  • Skrevet
Glem alt om müslibarer, hvis du vil tabe dig. Spis en del rå grøntsager. Dyrk motion! Drik masser af vand og hold dig igang stort set konstant. Vær aldrig for mæt og spis små portioner uden ret meget fedt. Glem alt om at tælle kalorier. Så taber du dig. Hvis du allerede tænker på müslibarer, så har du tabt på forhånd. Der er tonsvis af kalorier i nødder og honning etc.
existencia

existencia

394 indlæg
  • Skrevet
Der sker da intet ved at tilberede sine grøntsager - hovedparten af ens indtag bør dog bestå af grøntsager af en art. Derudover er det langt vigtigere at få styr på ens mad end at få indarbejdet en masse motion. Ikke at motion ikke er vigtigt, men skal man bryde en masse vaner, så kan det være nemmere først at få styr på maden og senere indarbejde motion over tid. Der er altså mange som har gavn af at tælle kalorier, da det kan give et bedre indblik i, hvilke madvarer man bør spise i begrænset omfang. Ja, nogen vil køre død i at tælle kalorier, men det kan for andre være en rigtig god metode. Endvidere kan man altså sagtens spise nødder under et vægttab, da de indeholder sunde fedtstoffer. Men ja, egentlige müslibarer lyder som en kaloriebombe, hvorfor de bør spises i begrænset omfang eller som energi til træning.
jegerforvirret

jegerforvirret

20 indlæg
  • Skrevet
Jeg kan anbefalede dig at kigge på sense principperne. Der er en super god Facebook side hvor folk hjælper og råder hinanden. Flere har tabt op mod 90 kg på en fornuftig tid. Det er klart et kig hver. Skriv sense på Facebook eller Google
Naika

Naika

192 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Fordel det,så du kun behøver udregne pr måltid: Fx Morgen 300 Formiddag 200 Frokost 300 Eftermiddag 200 Aftensmad 550 Aftensnack 250 har ikke udregnet,så det her ligger under 1900 talte kalorier,som teen idag tænker jeg ikke synderligt over det
havde langt større appetit,som yngre,men trænede ikke lå nok et sted mellem 1500-1800,når jeg talte kalorier
nødder giver extra kalorier,og er sunde snacks for negle hud hår,så de er rare,at have i tasken
hvis du mangler noget i kalorieregnskabet,så kan det lettest indtages via drikkelse.......
Naika

Naika

192 indlæg
  • Skrevet
Går selv ture ikke,så meget,som jeg gjorde,som single,og slapheden har været til,at tage,at føle på gik 1 time daglligt,så lytter jeg musik,radio imens,bare noget sort tøj på,og gå,så man ikke behøver tænke for meget over det kan mærke jeg får det bedre både fysisk,og psykisk,og min søvn blir bedre,når du vejer over 100 ville svømning være en god ting for dine led,så de ikke overbelastes,men det kræver mod,at gå ind i en svømmehal,da nogen mennesker kan være,så lede,når man ikke er ligeså strømlinet,som dem: http://iform.dk/traening/svoemmeprogrammer/med-svoemning-traener-du-hele-kroppen
Naika

Naika

192 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Fødevarer med et lavt glykæmisk indeks er bedst,at gå efter:)
http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article4129158.ece http://www.idegryden.dk/
Naika

Naika

192 indlæg
  • Skrevet
Husk,at du ikke skal se dig blind på tallet på vægten specielt,når du motionerer,og erstatter fedt med muskler kan det snyde,da musklerne vejer mere,end fedtet,men er langt mer`kompakte tøj str er bedre,at holde øje med...... http://iform.dk/vaegttab/undgaa-slap-hud-ved-vaegttab
Naika

Naika

192 indlæg
  • Skrevet
Held & lykke med tabet <3
Træet

Træet

21 indlæg
  • Skrevet
Prøv appen Lifesum, den giver et godt indblik, og lærte mig hvor meget hver enkelt madvare fylder i regnskabet. Der er desuden en scanner, som du kan scanne madvarene med på stregkoden - det gør det super nemt :)