1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Kost og styrketræning

Kost og styrketræning

trunte1234

trunte1234

3 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Hej woman Jeg er en pige på 18 år som styrketræner/cardio cirka 4 gange om ugen og danser en enkel gang. Jeg vil gerne opbygge mere muskelmasse, og mindske min fedtprocent. Jeg har trænet seriøst i cirka 4 måneder nu, og jeg synes ikke jeg har gjort så store fremskridt som jeg havde troet. Jeg vil derfor høre om i har nogle gode råd til min kost (spiser cirka 1400 kal. om dagen, men har ikke så meget forstand på hvor mange man skal spise når det gælder styrketræning) og/eller nogle gode råd til en større muskelmasse og en lavere fedtprocent? Hilsen
Bellis

Bellis

52 indlæg
  • Skrevet
Prøv at indtage nogle flere kalorier. 1400 kcal dagligt er utrolig lidt når du træner så meget som du gør! Jeg styrketræner 5 gange om ugen med én ugentlig cardio dag, og hvis jeg kommer under 1800 kcal dagligt så går min krop i stå og jeg får ikke så hurtigt resultater som når jeg spiser mere. Så jeg vil råde dig til at udregne dit ligevægtsindtag og så spise 300 kcal mindre end det, så burde du hurtigere se resultater :)
trunte1234

trunte1234

3 indlæg
Mange tak for dit gode råd!
Sociologen

Sociologen

15 indlæg
  • Skrevet
1400 virker umiddelbart som alt for få kalorier. Nu ved jeg ikke hvor høj du er og hvor meget du vejer. Men hvis du er aktiv 5 gange i ugen, så burde dit kalorie indtag være højere. Hvor højt er dog svært at sige, når man ikke ved mere.
vitaminwater

vitaminwater

277 indlæg
  • Skrevet
Hvis du vil opnå mere muskelmasse, så skal du spise meget mere end 1400. Jeg vil nok mene omkring 2400+-. Jeg bulkede selv på et tidpunkt (hvor man skal tage på i muskler) og jeg spiste altså omkring 3000-2900. Nogle andre råd, så skal du spise masser af protein fra magert kød som kylling, kalkun, tun mm. Så skal du også have nogle kulhydrater og noget fedt. Kulhydrater er fra pasta, ris, kartofler og fedtet (den sunde slags) kan du få fra laks, nødder og avokado. Og mht styrketræningen, så skal du løfte tungt. Du skal tage omkring 6-10 RM, med 4 sæt pr. Øvelse sådan cirka. RM vil sige at du ikke skal kunne tage en til gentagelse, når du har taget 6-10 gentagelser. Du skal altså presse dig selv en del. Jeg håber det hjalp!