1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Menstruationskop

Menstruationskop

Dimsen

Dimsen

9 indlæg
  • Skrevet
Hej kvinder. Er der nogle, der har erfaring med menstruationskopper? Fungerer de, eller er det no go?
Ina91

Ina91

73 indlæg
  • Skrevet
Jeg bruger menstruationskop, og det er klart den bedste løsning for mig :) den kan være lidt svær at sætte rigtig op i starten, men med lidt tålmodighed lærer man det. Derudover tager det lidt længere tid at tage ud, tømme, skylle og sætte op igen end et bind eller tampon, men tænker ikke over det mere
Bellis

Bellis

33 indlæg
  • Skrevet
Jeg er SÅ glad for min menstruationskop! Jeg havde ingen problemer med at sætte den op, men kender flere der har haft lidt svært ved det, så der er det en god idé at øve sig inden man får menstruation og/eller have et bind på de første par dage man bruger koppen så man er sikker på at den sidder korrekt og at man ikke bløder igennem. Som Ina skriver, så tager det lidt længere tid når man skal have den ud, tømme og skylle den og jeg har altid afholdt mig fra at gøre det på offentlige toiletter da jeg helst vil gøre det hjemme, men hvis du er indforstået med, at det tager lidt længere tid (altså vi taler et par minutter, så det er ikke mega langt tid), så vil jeg anbefale at købe en! Jeg har selv organicup og er ret glad for at koppen er så "elastisk" og blød i det. Generelt så har jeg bare intet negativt at sige om menstruationskopper, jeg fortryder egentligt kun at jeg ikke købte én noget før.
Caroline95

Caroline95

10 indlæg
  • Skrevet
Jeg brugte en for nogle år tilbage og denne begyndte egentlig at fungere fint for mig indtil jeg tabte den i toilettet - ups! Jeg har så købt en igen, men jeg har ikke heeeelt kunne finde ud af at bruge den igen. Jeg river mig selv til blods når jeg bruger den fordi jeg ikke kan få den ordentligt op inden den udvider sig. Mange har gode oplevelser med den, men den har ikke lige været super for mig det sidste stykke tid.
Dimsen

Dimsen

9 indlæg
  • Skrevet
Tak for svar. :-) Det lyder til, at det er værd at prøve.